În Inspirație

Peer Props sau despre încurajarea feedback-ului pozitiv în echipă

20245897_491540174517306_8169605266223466093_n

Săptămâna trecută, Moș Nicolae ne-a adus lansarea oficială a primului produs propriu [e-spres-oh], Peer Props. Peer Props este o aplicație web simplă şi gratuită care încurajează feedbackul pozitiv în cadrul echipelor de lucru și își propune să-i scoată din umbră pe acei silent heroes, cei care fac fapte bune pe care nu le află toată lumea. Să vă povestesc un pic despre ea.

[Context]

Am sesizat că, odată cu creșterea numărului de angajați, se întâmplă tot mai des ca unii oameni să nu interacționeze prea mult în afara echipelor lor de proiect și, deci, să nu știe prea bine cu ce se ocupă restul colegilor.
 
Din acest motiv, ne-am dorit ca toată lumea să fie la curent cu faptele bune ale celorlalți și, mai mult decât atât, să li se spună „mulțumesc” celor care au făcut ceva drăguț, într-un mod foarte simplu și plăcut.

[Funcţionalitate]

Funcționalitatea Peer Props este simplă – orice persoană din echipă poate să își arate recunoștința față de altcineva dându-i „props”. Cuvântul vine din expresia argotică „to give props”, care înseamnă a-ți arăta aprecierea față de altcineva. Semnul universal pentru props este un fist bump.
^06E21EE1FD8CF0ACCEF29D991E83A56FDCE80CAF4F56F341F7^pimgpsh_fullsize_distr

Peer Props funcționează ca aplicație web sau ca bot pentru Slack. În fiecare săptămână, echipa primește un e-mail / mesaj de la bot prin care li se amintește oamenilor să își arate aprecierea față de un alt coleg (peer) dându-i props.

 
Pe web, utilizatorul intră în interfață, alege persoanele cărora vrea să le dea props, completează motivul (opțional) și gata!

^20277385A3D2D5F6CE21AC4E6DE0363BF8C94F6E38C9EB2A76^pimgpsh_fullsize_distr

În Slack, utilizatorul poate da props scriindu-i un mesaj privat botului cu comanda „Give props to @user for reason”.

 
Props-urile date se stochează, pot fi modificate sau adăugate altele pe parcurs, iar în ziua stabilită de administratorul echipei toți utilizatorii primesc un e-mail sau un mesaj pe Slack cu digest-ul săptămânii – toate props-urile primite de către echipă.

^33F2D64C7CC2EA729E52533B8C8E3A90B75663AA4DC88C79E5^pimgpsh_fullsize_distr


[Procesul de dezvoltare]

Una dintre provocările pe care le-am avut încă de la început a fost să facem o schimbare a mindset-ului și orientării noastre – de la o gândire axată pe servicii (specifică acestui gen de companie), la una axată pe produs.

 
Toți cei implicați eram din [e-spres-oh], deci orientați spre servicii, și trebuia să înțelegem cum să creăm un produs from scratch, cum să stabilim funcționalitățile pe care ni le dorim, cum să reușim să nu ne/îl complicăm, și cum să ne organizăm treaba între noi.

 
Odată ce am început the actual work, lucrurile s-au așezat.

 
Peer Props a fost în teste câteva luni, astfel încât să ne dăm seama dacă într-adevăr este un produs pe care îl vom folosi și dincolo de entuziasmul inițial. Ne-am bucurat să vedem că lumea continuă să dea și să primească props, și de-abia așteptăm să vedem cine ce a făcut bine.

 
Numele Peer Props a venit destul de natural: ne-a plăcut ideea de giving props și am vrut să o aducem din sfera urbană, un pic mai aproape de zona tech și de echipele de lucru.
 
Am vehiculat o vreme ideea de „team” în nume, dar părea destul de vagă și parcă nu se potrivea prea bine. Astfel a apărut peer, care trimite la ideea de „prieten”, dar este și un termen des utilizat în vocabularul nostru de geekși.

 
Felul în care a fost gândit produsul a fost unul foarte simplu, care să permită utilizatorilor să ofere un simplu „mulțumesc”, fără alte briz-briz-uri.

 
La [e-spres-oh] au mai fost încercări de a încuraja feedback pozitiv prin gamification și eforturi complexe, însă, oricât de populare au fost la început, lumea și-a pierdut interesul pe parcurs.
 
De aceea, cu Peer Props am încercat să stăm cât mai mult în paradigma lui keep it simple, astfel încât utilizarea produsului să nu consume prea mult timp, să nu necesite extra atenție sau eforturi suplimentare.

 
Ținând cont de asta am creat și toată partea vizuală – logoul, site-ul Peer Props și dashboard-ul – cât mai simplu, aerisit și ușor urban.

 
Logoul Peer Props este exact pumnul din fist bump, și se regăsește pe site, în e-mailurile pe care le trimitem și în avatarul bot-ului de Slack.
20108278_491540057850651_4355009547354138148_n

 
Site-ul și dashboard-ul sunt și ele simple, concentrate pe informație și acțiunea de a da props. Am mers pe verde cu alb pentru că este o combinație fresh care ne-a plăcut mult, și s-a potrivit de minune cu modul de comunicare Peer Props.


Echipa care a lucrat la dezvoltarea produsului s-a mai schimbat pe parcurs, însă, pentru această lansare, echipa a fost formată dintr-un:

  •  product owner
  • developer
  • designer
  • om de comunicare

La capitolul comunicare, Peer Props comunică lejer.

Am mers pe un ton urban, cu influențe din cultura pop, mai ales în limbajul pe care îl folosește bot-ul de Slack. Având în vedere că acolo este o comunicare mai directă, prin mesaje private, am decis să includem și niște remarci amuzante, mai puțin serioase.

^8CBCA3B378E09DD3D996ACA275F75D7A9621D2FC10A7FA2460^pimgpsh_fullsize_distr

Nu spun prea multe, vă las să povestiți cu @PeerProps să vedeți ce vă spune.

join

***

Folosim deja Peer Props de câteva luni şi dincolo de faptul că mă ajută să mai spun câte un mulțumesc public colegilor mei și să văd cine, ce face drăguț, este un instrument care nu îmi consumă timp, iar asta mi se pare foarte important.

Sper să se bucure cât mai multe echipe de Peer Props și să înțeleagă ce senzație plăcută este să primești digest-ul cu „You did good this week”.

Așadar, start showin’ the love! ❤️