În Inspirație

Conferinţa PR Beta: Ediţia I

evenimente pr

În 12 mai 2011 a avut loc prima ediție PR Beta, prima conferință regională de PR online, organizată la Timișoara, cu scopul de a îmbogăți tezaurul de cunoștințe al celor care fac PR ca și job, al bloggerilor care fac PR fără carte de muncă și al jurnaliștilor, factori cheie în acest domeniu.

De ce PR Beta?

Pe cei mai mulți dintre noi, beta ne duce cu gândul la bug-uri și variante intermediare. Nu au existat niciun fel de gândaci la conferință, dar, într-adevăr, denumirea a fost aleasă pentru a sugera caracterul experimental al acesteia. Cristina Puţan, Oltea Zambori și Cristi Sitov au fost cei care au avut atât iniţiativa, cât şi responsabilitatea pentru organizarea evenimentului.

Conferințele au început dis-de-dimineață, pe principiul cine se trezește de dimineață, ajunge și la prima conferință. Participanții au avut parte și de studii de caz cu exemple de campanii online de succes, numai bune pentru a combate părerea generală că practica ne omoară.

Laitmotivul zilei a fost, bineînțeles, social media, iar invitații au avut grijă să amintească diverse modalități de comunicare şi monitorizare a reputației în mediul online.

Despre ce s-a vorbit?

Primele conferințe au fost lecții de matematică în comunicarea online. Startul a fost dat de crocodilul PR de la Trilulilu, Alina Crâncău, care a făcut o paralelă amuzantă între PR și femeile guralive, care fac buzz în jurul murăturilor lor pentru a convinge treptat toată lumea de superioritatea produselor cu care își asociază imaginea. Concluzia a adus două cuvinte magice, care au devenit laitmotiv-ul conferinței: bun-simț, cu care se face, se pare, treabă bună în PR.

Tot bunul simț a dominat și prezentarea lui Ștefan Szakal, care s-a axat pe un studiu de caz despre succesul clubului local D’arc și întâlnirea acestuia cu social media, care a făcut ca, la momentul respectiv, clubul să fie locul 2 în Facebrands la categoria Baruri Timișoara.

Bogdana Butnar, angajată Google, a vorbit despre modalități de monitorizare a reputației în mediul online, menționând ca soluție crearea unui dashboard, folosirea  iGoogle, însoțit de un tabel în Excel care să conțină termenii-cheie ce țin atât de brand, cât și de concurență, împreună cu research migălos și print screen-uri nenumărate. Bineînțeles, acestea merg oricând asezonate și cu ZeList Monitor, UberVu, Media IQ sau alte soluții de gestionare a brandului în era social media. Și aici a existat o paralelă interesantă. Se pare că, în lumea online, până și pirații torenților au o reputație de monitorizat și de întreținut, darămite brandurile. Puteți vedea înregistrările, prima și a doua.

Nu mai este o surpriză pentru nimeni că social media a devenit un trend pe care este greu să îl ignori ca și om de comunicare. Prezentarea lui Alex Negrea, Social Media Manager BCR, s-a concentrat pe importanța brandului personal în mediul online, respectiv pe crearea unui adevărat CV din acțiunile întreprinse pe rețelele sociale. Printre altele, acesta a amintit de LinkedIn, numindu-l urmașul forumurilor. Ca o concluzie: În mediul online, nu ar trebui să ne axăm pe privacy, ci pe transparență.

Odată cu Bobby Voicu a venit vorba despre asocierea bloggerilor cu brandurile. Acesta a dat câteva sfaturi bloggerilor, cu accent pe cât de important este ca acel brand să reprezinte mai întâi persoana, pentru ca abia mai apoi persoana să reprezinte brandul. Sfaturi adresate celor ce profesează în PR, cu privire la alegerea bloggerilor potriviți au venit și din partea Ralucăi Popa, recomandarea ei fiind ca disciplina să existe de ambele tabere.

Victor Kapra, atât jurnalist, cât și blogger, a vorbit despre companii și relația lor cu noul tip de jurnalist, menționând importanța devizei „Walk before you run”. Întrebarea retorică era de ce companiile fug înspre realizarea de campanii online înainte de a se asigura că site-ul le merge și este bine pus la punct.

O altă invitată importantă a fost Cristina Bazavan care a adus propria licență poetică, termenul jurlogger, care se referă la acel jurnalist offline care își face blog în online, printre altele pentru a-și exprima frustrările refulate de-a lungul carierei de jurnalist.