În Inspirație

Reclame de Halloween de ieri și de azi

reclame halloween

Oamenii de marketing iubesc sărbătorile mai mult decât copiii. Și e normal să fie așa, dacă ne gândim că fiecare sărbătoare reprezintă un prilej de a ieși din tipare, de a comunica diferit, în spiritul zilei respective și de a veni astfel puțin mai aproape de consumator. Și dacă tot e 31 octombrie, o să aruncăm azi o privire în ograda americanilor, să vedem câteva reclame de Halloween, din anii ’70 și până în vremurile noastre.

Americanii țin foarte mult la sărbătorile lor și sunt niște experți în a le exploata din punct de vedere comercial. Astfel, nu ar trebui să ne mire că vom vedea reclame de Halloween vechi de patru decenii, total diferite ca execuție și concept de cele cu care suntem obișnuiți astăzi. Mesajele erau mai descriptive și mai directe, subtilitățile își făceau loc mai greu și se mergea mai mult pe stârnirea râsului decât a fricii. Pe măsură ce ne îndreptăm către anii ’90, creativitatea sporește, mesajele se diferențiază, conceptele din spatele lor sunt mai numeroase, iar imaginile încep să amintească de cinematografie.

Secolul XXI aduce o schimbare decisivă de direcție în reclamele de Halloween: evoluția tehnologică este evidentă în calitatea imaginilor și a sunetului, iar schimbările sociale și de mentalitate reies din discursul mult mai îndrăzneț, mai încriptat și jocurile de cuvinte.

Dar să nu ne mai lungim cu vorba și să urmărim câteva reclame din fiecare deceniu, începând cu anii ’70, ca un fel de antologie a creativității pusă în scenă în reclamele de Halloween.

Anii ’70

Anii ’80

Anii ’90

Anii 2000-2013