În Inspirație

Santa’s Little Helper | Aplicație mobilă și web de sezon

01

Cea de-a doua prezentare din cadrul ediției #14 a întâlnirilor TiMo a fost susținută de către Alin Besnea şi a avut ca temă dezvoltarea şi promovarea aplicaţiilor mobile şi web de sezon. Mai exact, prezentarea s-a concentrat pe jocul cu tematică de Crăciun, Santa’s Little Helper, de care s-a ocupat Alin, alături de  Ciprian Caba, Radu Mitiu și Cosmin Mirza.

Jocul în sine nu este o idee originală, ci reimplementată, după cum a menţionat încă la început Alin Besnea. La origini, Santa’s Little Helper este o aplicație dezvoltată de către GreenPixel, care a fost folosită în cadrul unui concurs. În varianta actuală, Santa’s Little Helper constă în a-l ajuta pe Moș Crăciun să recreeze toate jucăriile pierdute.

Aplicația a fost urcată pe mai multe platforme:

  • Facebook
  • Apple AppStore
  • Google Android Market
  • Amazon Market
  • Blackberry AppWorld

1. Facebook

În ceea ce privește urcarea aplicaţiei pe platformă, procesul a decurs destul de ușor. A fost, totuși, necesar un certificat SSL, iar varianta cea mai ieftină a costat $12.99.

O cerință importantă a fost ca aplicația să obțină minim 25 de like-uri pentru a putea schimba username-ul paginii de business.

Promovarea aplicaţiei pe Facebook

Aplicația Santa’s Little Helper a fost promovată prin intermediul platformei Facebook Ads, fiind investită o sumă de 10 $.

Ca urmare, aplicația a avut 120.000 de afișări, aducând, însă, doar 46 de click-uri, rata de click nefiind satisfăcătoare.

2. Android Market

A fost nevoie și în acest caz de un certificat pentru afilierea la platformă, dar acesta putea fi creat direct de către utilizator, neexistând costuri speciale asociate cu acesta. Un aspect favorabil fost faptul că echipa nu a întâmpinat greutăți în ceea ce privește actualizarea aplicației. Autorii au ales să lanseze pe Android Market atât o versiune gratuită, cât și una HD, contra cost.

Problemele au apărut în momentul în care dezvoltatorii au dorit să încarce aplicația plătită, pentru că nu puteau face acest lucru de pe un cont din România. Soluţia la această problemă a fost apelul la un prieten care avea un cont în UK.  Pentru procesul de verificare, după finalizarea aplicației, se face o automatizare a verificării.

Cu siguranță, cele mai mari probleme au ţinut de vizibilitatea aplicației pe Google Play Market, care a fost greu de evidențiat printre foarte multe alte aplicaţii disponibile.

Promovarea aplicaţiei pe Google Play

În cazul promovării pe Android Market, echipa a investit 20 $, din care au rezultat 28.800 de afișări, respectiv 76 de click-uri.  Rata de click a fost de 0.26, puțin mai bine decât în cazul promovării prin intermediul Facebook.

3. Apple App Store:

Au existat probleme în ceea ce priveşte plata contului de developer, întrucât există un sistem de payment online unde trebuie să fie trimise datele cerute, plus diverse coduri de verificare, prin fax la adresa Help.

De asemenea, a fost greu să schimbe aplicația pentru că procesul nu mai este automatizat şi durează aproximativ 2-3 zile dacă nu se face în regim de urgenţă.

În plus, între 22 și 29 decembrie, nu au putut fi realizate update-uri, deoarece site-ul nu funcționa, angajații fiind, ați ghicit, în concediu de… Crăciun. Este important de știut şi faptul că Apple reține un comision de 30 % din valoarea vânzărilor. În schimb, avantajul cel mai mare oferit consă în gradul extrem de mare de detaliere al statisticile referitoare la vânzările realizate.

Distribuirea aplicației pe Apple App Store:

În ceea ce privește distribuirea aplicației pe Apple AppStore, au fost puse două variante, una gratuită și alta contra sumei de $0.99, care s-a bucurat de doar 18 instalări.

4. Amazon Market

Un avantaj a fost faptul că aplicaţia a fost ”urcată” foarte uşor pe market. Un lucru mai puţin plăcut a fost faptul că Amazon Market nu asigură și prezența pe Kindle Fire, ci selectează aplicațiile care ajung acolo după filtrări mai complexe. De asemenea, Amazon nu oferă foarte multe statistici.

Distribuirea aplicaţiei pe Amazon Market

5. Blackberry AppWorld

În ceea ce priveşte platforma Blackberry, au fost greu de realizat compilările şi au apărut probleme și la distribuție și la update-uri. Au fost necesare 11 zile pentru ca aplicația să fie aprobată, ceea ce a făcut ca ea să devină accesibilă mult după Crăciun.

Un alt aspect negativ ţine de faptul că, la fel ca şi în cazul Amazon, sunt foarte puține statistici în dashboard. Partea bună a lucrurilor este că nu e necesar să creezi un cont, ci banii pot fi primiţi prin Paypal. De asemenea, sunt puține aplicații, ceea ce oferă o vizibilitate mai mare.

Distribuirea aplicației pe Blackberry AppWorld

Un sfat de final

La finalul prezentării, Alin Besnea a oferit un sfat pentru cei care sunt tentaţi să facă aplicaţii de sezon: asigurați-vă că aceasta este pregătită cu cel puţin două săptămâni înainte de eveniment, pentru că foarte multe aplicații sunt lansate cu două-trei zile înainte, ceea ce duce la scăderea drastică a vizibilității lor.

Citiți aici care au fost temele celorlalte prezentări susținute în cadrul ediției #14 TiMo.