În Inspirație

Social Influence Marketing pentru aplicațiile mobile

Social Influence Marketing

Nu este suficient să dezvolți o aplicație, să o încarci pe una dintre platformele de distribuţie și să aștepți să aducă profit. Jason Waterman, Managing Partener la Buzz Architect (agenție de marketing digital din SUA), a pus accentul pe câteva tehnici care pot fi folosite pentru promovarea eficientă a aplicațiilor mobile, chiar și cu un buget restrâns, în prezentarea sa din cadrul TiMo.

Puteți vedea în înregistrarea video de mai jos prezentarea și îl puteţi urmări pe Jason, împărtăşind din experienţa sa privind marketingul aplicaţiilor mobile celor prezenţi la ediția din noiembrie a întâlnirilor Timişoara Mobile Development Group.

Context

1. Social Influence Marketing

În introducere, Jason a povestit cum, în urmă cu 2 ani, atunci când s-a lansat iPad, echipa de marketing de la Apple s-a concentrat pe promovarea offline a produsului lor, pe panouri publicitare din Los Angeles şi San Francisco. În primă fază, a părut ciudată această alegere, deoarece oamenii din aceste orașe au fost, cu siguranță, la curent cu lansările produselor Apple. Însă, aceste campanii nu au avut ca scop final obținerea de vânzări, ci atragerea cât mai multor formatori de opinie, care să poată influenţa comunitatea din jurul lor, oriunde ar locui: influenţatori din mediul de afaceri, din domeniul tehnologic, bloggeri specializaţi pe tehnologie, scriitori, celebrităţi etc.

Prin cultivarea unei relaţii cu aceştia, brandul Apple a putut ajunge şi la comunitatea online sau offline a acestor influențatori, pentru că, atunci când ei au adoptat această tehnologie, au crescut considerabil șansele ca şi cei din jurul lor să o adopte. Este mult mai simplu să ajungi la 10 oameni, care să influenţeze la rândul lor alţi 1000, decât să faci eforturi să ajungi direct la acei 1000 de oameni.

Ideea de Social Influence Marketing, de fapt, la asta se referă – la targetarea și conectarea acelui segment de public care poate influenţa populaţia din zona de interes.

2. Trenduri din tehnologie

În ultimii ani, Jason a observat două trenduri care au început să se dezvolte în California.

Primul dintre ele are legătură cu ieşirea la suprafaţă a comunităţii tehnologice într-o zonă cunoscută pentru entertainment. Acest fapt a dus la apariția unui mix între celebrităţile din zona tehnologiei, respectiv din zona Hollywood. Justin Timberlake, de exemplu, a investit în relansarea MySpace, ca platformă socială de entertainment, iar Ashton Kutcher a investit în startup-uri renumite precum AirBnB, Foursquare, Path, Flipboard.

Cel de-al doilea trend se referă la felul în care aceste companii tehnologice se promovează în prezent, chiar mai mult decât filmele. Se poate observa cum spoturile publicitare pentru jocuri video sunt tot atât de complexe precum trailerul unui film.

Strategia de marketing

1. Prima regulă în marketing

Înainte de a vorbi despre concepte de marketing, Jason a ținut să sublinieze, deşi poate e de la sine înţeles, că trebuie să începi prin a avea un produs extraordinar. Fără acesta, nicio strategie de marketing nu poate funcţiona. Înainte de a face orice efort de promovare, este important să vă asigurați că produsul, în cazul nostru, aplicația, a ajuns la stadiul de calitate dorit.

2. Designul în industria mobilă

Orice startup pentru o aplicaţie mobilă are nevoie de infrastructură (ex. Amazon Web Services), dezvoltare (ex. SDK), publicitate (ex. Facebook, Twitter) şi distribuţie (ex. App Store, Google Play). Majoritatea sunt acum aproape gratuite, astfel oricine poate intra în joc, fără un efort financiar prea mare. Ceea ce face însă diferenţa între acestea este întotdeauna designul.

3. Social Influence

Ca şi fost dezvoltator, reorientat spre marketing, Jason a insistat asupra faptului că trebuie alocată aceeaşi durată de timp pentru eforturile de marketing ca şi pentru dezvoltarea aplicaţiei.

Liderii de opinie care ar putea fi interesaţi de aplicaţia pe care o dezvoltați ar trebui evaluaţi şi targetaţi din timp, iar această relaţie ar trebui să fie cultivată odată cu trecerea timpului. Influenţatorii reprezintă acei conectori care ar putea genera ceea ce se poate numi „epidemie”, adică ar putea duce la propagarea produselor voastre în rândul cât mai multor persoane.

4. Marketing online

Pentru a promova o aplicaţie, un pas important constă în construirea unei pagini web dedicate acesteia, care să aibă şi o variantă mobilă. În cadrul site-ului, este util şi recomandat să existe o secţiune dedicată mass-media. Astfel, cei care doresc să facă o recenzie despre aplicaţia voastră pot avea mereu la dispoziţie informaţiile necesare.

Aceasta ar trebui să conţină:

  • un comunicat de presă oficial;
  • imagini de calitate bună (identitate brand, screenshot-uri aplicație etc);
  • informaţii de contact, coduri promoţionale;
  • trailer video etc.

Crearea unui video care să prezinte aplicația poate fi un pas foarte important în vânzarea acesteia. Nu trebuie să fie perfect, ci creativ, fiindcă un videoclip bun este capabil să spună o poveste și are șanse mari să devină viral.

Există un principiu care spune că o persoană are nevoie în medie de 7 contacte cu un brand înainte să acționeze în vreun fel și să îl asimileze. De aceea, este recomandat să ajungem prin mai multe medii la public. Iar din categoria instrumentelor foarte bune de marketing mai fac parte și promoţiile şi gratuitățile, datorită factorului viral al acestora.

Sursă imagine