În Inspirație

Tema lunii decembrie: Email tips & tricks

email

Despre email și zilele lui numărate s-a tot scris de ani buni încoace. „Emailul este pe moarte.” „Emailul este o tactică depășită.” „Social Media și aplicațiile de mesagerie l-au detronat și îngropat.” Însă cât de mult adevăr este în aceste afirmații? În luna decembrie, când se trimit o mulțime de emailuri – campanii de sărbători, promoții, urări, corespondență de afaceri – am decis să analizăm acest subiect.

 

În acest prim articol trecem în revistă o serie de date care dovedesc nu doar că emailul nu a ieșit din peisaj, ci că a rămas unul dintre cele mai eficiente canale de comunicare.

Să vedem despre ce este vorba.

[1]

În decembrie 2016, echipa Ascend2 – firmă de cercetare în marketing dedicată nișei tehnologice – a derulat un sondaj în rândul specialiștilor în comunicare – cu roluri variind de la executivi până la directori de companie. Scopul? Acela de a afla care sunt cele mai eficiente canale de comunicare, din experiența acestora, pentru implementarea tacticilor de marketing.

 
Sondajul a fost lansat atât în rândul afacerilor B2B cât și al celor B2C.

 
În urma răspunsurilor, emailul s-a clasat pe locul 2 în topul celor mai eficiente canale pentru implementarea planurilor de marketing digital. Primul loc fiind ocupat de site-ul de companie, în timp ce Social Media a ocupat locul trei.

ascend-studiu-email

 

Rezumatul complet al sondajului îl puteți parcurge aici.

[2]

Continuăm tot cu un studiu, de data aceasta legat de relația email – Return Of Investment.

 
În 2017, Econsultancy – una dintre cele mai prolifice platforme cu resurse digitale, la nivel internațional – a publicat Email Marketing Census – material care centralizează și analizează cele mai noi practici în materie de email, resursele alocate acestui canal de către marketeri precum și eficiența acestuia, în raport cu alte tipuri de canale de comunicare.

 
La capitolul menționat mai sus – Return of Investment – 73% dintre marketerii intervievați au declarat că emailul oferă un ROI “de la bun, la excelent.”

Screen_Shot_2016-04-11_at_14.49.01

>>Rezultatele parțiale alte studiului pot fi descărcate de aici.

[3]

Și în industria PR-ului acest canal rămâne mai relevant ca niciodată, jurnaliștii susținând că preferă emailul ca principală metodă de abordare din partea specialiștilor în Relații Publice.

 
Potrivit studiului publicat de CISION în 2017 – The State of Media Report – peste 90% dintre jurnaliști au declarat că pitchul pe mail este mai eficient decât telefonul direct sau mesajele trimise pe Social Media.

pitching-preferences-

>>Raportul complet poate fi descărcat de aici.

 
Cât despre mailurile trimise zilnic în corespondenţa de business, echipa Hubspot a publicat o serie de statistici care arată că aproximativ 86% dintre persoanele active în mediul de afaceri preferă mailul pentru a comunica atât intern cât și cu partenerii externi.

[4]

Pentru a verifica în ce măsură emailul a rămas relevant și în rândul consumatorilor, Adestra – provider de software de marketing – a inițiat un studiu în rândul acestora.

 
Cercetarea a inclus peste 1200 de respondenți, de la adolescenți până la Baby Boomers, care au fost întrebați despre modul în care folosesc emailul și despre opiniile lor legate de conținutul primit pe acest canal.

 
Potrivit răspunsurilor, aproape 68% dintre adolescenți și 73% din reprezentanții Millenials au susținut că preferă să primească mesaje de la companii, pe mail.

În plus, mai mult de jumătate dintre respondenți au declarat că emailul este un punct de plecare în procesul de cumpărături online.

email-canal-preferat
Sursa: Adestra Consumer Report

 

Tot la capitolul consumatori și relația lor cu emailul, un alt studiu a arătat cum că peste jumătate dintre aceștia își accesează mailul în principal de pe device-uri mobile.

environment-LG-returnpath-240717 - Copy

 

Când anume? În contexte cât mai diverse.

perioada-verificare-mail
Sursa: Adobe Consumer Email Survey Report 2017

 

Cât timp petrec verificând, citind sau trimiţând emailuri? Aproximativ 7.4 ore sunt petrecute zilnic în email, dintre care 4 ore dedicate mailului de lucru și 3 ore pentru cel primit și trimis în interes personal.

***

Așadar, emailul nu este o specie pe cale de dispariție.

 
Însă în contextul unui exces de conținut generat de companii, consumatorul a devenit extrem de selectiv cu mesajele cărora le acordă atenție.

 
Principalele nemulţumiri semnalate de aceștia în raport cu emailurile primite sunt legate de:

• frecvența cu care le primesc – dorinţa majoritară a respondenţilor fiind spre o moderare a ritmului cu care companiile trimit mailuri;

• irelevanţa ofertelor – consumatorii s-au declarat iritați de mailurile cu oferte care nu se află în aria lor de interes; tot aceștia și-au declarat preferința pentru conținutul mai degrabă informativ decât promoțional;

• designul  greoi – în general, respondenţii au declarat că şterg chiar din primele secunde mailurile greu de parcurs.

 

Parte din aceste provocări în optimizarea emailului le vom trata în cadrul temei lunii decembrie, pe Ctrl-D, prin subiecte legate de:

  • realizarea unui newsletter – de la conţinut, la design;
  • automatizarea procesului de email marketing;
  • recomandări pentru pitchul media;
  • bune practici preluate din campanii de email reuşite;
  • eticheta în corespondenţa de afaceri;
  • cele mai bune momente pentru trimiterea campaniilor de email.

Cât timp companiile vor lucra la optimizarea permanentă a conținutului și a întregii experiențe oferite prin email, viitorul acestui canal de comunicare rămâne… deschis.