În Inspirație

Trendurile în materie de logouri în 2013 – Partea II

Scris

N.r. În articolul de astăzi puteți citi a doua parte a raportului LogoLounge pe 2013, cu tendințe în design-ul de identitate.

Bara oblică (Slash)

Omniprezenta bară oblică a ajuns la maturitate și și-a găsit locul său pe tărâmul design-ului de identitate. Dar ce reprezintă? Înclinată spre dreapta, bara oblică este încărcată de flexibilitate și, în afară de rolul de separator în comunicarea pe rețelele de socializare sau în adresele URL, cel mai frecvent este folosită pentru a reprezenta „sau între două opțiuni. Este la fel de mult utilizată ca diferențiator între inițiale cum ar fi în perechea b/w – alb/negru (black and white) sau ca divizor în fracție, sau chiar ca indicator al unui spațiu liber pe pista de bowling.

Slash

În design-ul de identitate, este un înlocuitor vizual clar ce permite crearea unei legături sau a unei separări între concepte sau entități. Semnul este folosit cu aceeași ușurință în soluțiile de typography sau, cu ceva mai multă ingeniozitate, între elementele vizuale, sau ambele. Acceptarea barei oblice amintește de avalanșa de soluții care foloseau simbolul „@” în anii anteriori. Datorită naturii sale aproape invizibile, bara oblică are posibilități de utilizare mult mai mari și probabil că va fi văzut ca un alt fel de „&” sau orice altă literă din meta-alfabetul cotidian.

Scris

Această tendință a evoluat anul acesta, debutând ca o recunoaștere a multitudinii de logouri care încorporau scrisul de mână. Existau cu certitudine câteva exemple de foarte bună calitate de litere de mână, dar nu se întrevedea o temă care îl putea susține. Pe măsură ce am analizat această categorie, utilizarea scrisului a devenit evidentă prin recurgerea la o formă adiacentă pentru completarea mesajului. Majoritatea acestor forme dă impresia că sunt o tablă de scris pe care trebuie să completezi spațiile goale.

Scris

S-au construit fonturi sub diferite forme timp de ani de zile și, cu toate că sunt doar o parte modestă a acestei tendințe, majoritatea covârșitoare a acestor forme arată de parcă ar fi fost create în timpul liber de un amator. E o modalitate interesantă de a spune o poveste, dezvăluind consumatorului la distanță o siluetă, iar din apropiere detaliile. Aspectul de artizanal al acestor soluții dă poveștii un iz de grijă și atenție pentru detalii care lipsesc identității fără spirit a concurenței.

Compoziții de linii

Este probabil cel mai evident curent al acestui an datorită esteticului si frumuseții asociate acestor semne și eleganței lor subtile. Aceste logouri sunt create prin trasarea unei singure linii, nu neapărat o tehnică nouă, dar împrospătată prin nuanțe. Exemplele sunt predominant în alb și negru, dar există și excepții care folosesc culoare pentru un efect la fel de interesant. Atât ilustrația, cât și elementele de typography sunt trasate în aceeași grosime, ceea ce oferă ansamblului coerență.

Compoziții de linii

Influențele acestui curent provin din sistemele de iconograme care s-au dezvoltat în ultimii ani, folosind o grosime nescalabilă a liniei pentru a crea consistență. Geometria aplicată ilustrațiilor dezvăluie influența stilului lui Charlie Harper. Liniile sunt lucrate suficient cât să definească formele, dar nu destul cât să ofere tonalitate. Este un omagiu adus anilor ’50, ceea ce nu poate decât să placă celor ce au o pasiune pentru acele vremuri.

Insigne

Dacă aruncați o privire la selecția de anul acesta de logouri, veți vedea mai multe margini creponate decât la un concurs de plăcinte. Logourile-insignă creează impresia de capace de sticlă fie prin margini largi, vălurite, fie prin margini dense, ascuțite, fie prin combinații de orice fel. Interesul este păstrat prin elementele care umplu insignele, elemente ce permit logourilor bine construite să iasă în evidență. Unele dintre ele doresc să dea impresia de sigilii, altele se folosesc de această formă doar pentru cadru.

Insigne

Aceste semne aduc un iz de formalitate, dar și de lejeritate, fiindcă pot fi cu ușurință văzute ca jucăușe și necomplicate. Originea acestora este marginea neregulată creată de imprimarea sigiliului în ceară, dar, în timp, forma a devenit mai ordonată. Amintind de sigiliul de aur aplicat documentelor importante, această formă încă sugerează aprobarea oficială, iar designerii promovează cu plăcere acest curent.

Bannere

Ca suport grafic, bannerele s-au bucurat de o atenție deosebită din partea designerilor multă vreme. Ceea ce odată era doar o modalitate plăcută de a adăuga o atenționare pe un pachet sau un website a ajuns anul acesta să primească un scaun la masa design-ului de logo. O versiune actualizată a panglicilor de altă dată, aceste bannere există acum doar în variante încrețite și rigidizate. În general, aceste bannere sunt înclinate și ușor ridicate spre dreapta, menținând fontul de pe ele într-o poziție perfect erectă.

Bannere

Ocazional, aceste bannere sunt de sine stătătoare, dar, de cele mai multe ori, sunt încorporate sau alăturate unui element grafic important. Fiind folosite aproape ca și niște panglici, aceste suporturi au potențialul de a servi drept cadru pentru mesajul text. Extremitățile ca niște panglici ale bannerelor sunt de obicei trasate în formă de „V” sugerând forma unui premiu. Datorită produsului la care face referire, această formă permite designerului să confere volum și niveluri unei soluții care altfel, este destul de insipidă.

Monograme

Arta grandificării personale prosperă, iar designerii o mențin în vogă. Deși monogramele datează din 350 î.e.n., au renăscut cu adevărat începând cu mijlocul secolului al XVIII-lea. Acesta a fost momentul în care podoabele heraldice au devenit motive mai accesibile pe care oricine le putea deține, indiferent de statut. Aceste creații variază de la cele excesiv de ornate până la cele incredibil de simple și sunt o consecință a dorinței generale de a poseda o emblemă proprie.

Monograme

Când nu ai multe de spus despre un individ, poți folosi oricând faptul că are măcar două inițiale ce se pot alătura pentru a crea o monogramă. Aceste simboluri denotă o anumită eleganță și formalitate, chiar dacă versiunile contemporane nu sunt genul ce le poți coase pe cămașă. Nu este niciun designer de modă care să nu aplice vreun tip de monogramă pe produsele sale. Având în vedere piața hainelor și accesorilor contrafăcute, valoarea pe care un logo o poate avea într-o industrie este enormă.