În Inspirație

Un nou design pentru aplicația Goodreads

goodreads

Misiunea Goodreads este de a-și ajuta cititorii să descopere cărți și să comunice cu alți pasionați de citit. Misiunea High Contrast este de a ajuta utilizatorii să se bucure de experiențele digitale. Acest proiect vine ca o propunere de redesign pentru aplicația favorită a bookaholicilor.

Proiectul reprezintă strict o propunere de refresh pe vizual, bazată pe experiența noastră personală cu aplicația.
 
Goodreads nu ne-a angajat (încă), motiv pentru care anumite elemente ale procesului creativ nu au fost urmate în redesign-ul site-ului:

  • analiza unor date reale
  • insight-uri legate de comportamentul userilor
  • discuții cu clientul
  • ședinte de debriefing, focus grupuri cu utilizatori reali

 
De la designeri, programatori la project manageri, echipa noastră folosește constant aplicația Goodreads și este la fel de des nemulțumită de inconsistențele de design, aspectul și sentimentul învechit al aplicației.

 
Indiferent de funcționalitățile sale incredibile, navigarea pe website sau aplicație poate fi de multe ori obositoare și confuză.
 
Toate aceste motive ne-au îndemnat să venim cu o nouă imagine pentru aplicația și website-ul Goodreads.

mockup with homepage before login

Landing-page responsive mockup

O nouă structură

Propunerea de redesign a fost tratată ca orice proiect din agenție.
 
De la realizarea unei analize referitoare la tendințele actuale, industria cărților și preferințele cititorilor, la ședințe de debriefing, testarea aplicației, crearea unui user journey și realizarea de wireframe-uri.

Wireframes-presentation

Astfel, prima provocare a fost de a identifica dacă Goodreads este o experiență socială concentrată în jurul unei comunități sau o experiență personală unde utilizatorii își monitorizează activitatea și descoperă noi cărți și autori.

 

După primele discuții inițiale, am decis ca experiența Goodreads să îmbine ambele elemente.

 

Următorul challenge a fost de a crea un design care să reunească cele două elemente, fără a aglomera interfața.

 

Am urmat pașii obișnuiți, de la moodboard-uri, schițe de arhitectură a site-ului, până la primele planșe de design, revizii și discuții centrate pe modul în care utilizăm aplicația și elementele ce pot fi îmbunătățite.

 

Toate elementele site-ului și conținutul au fost organizate în jurul a trei direcții principale:

 

  • Spațiul personal (cărțile mele, recomandările mele, descoperă)
  • Conținut (liste, deal-uri, blog etc.)
  • Comunitate (oameni, evenimente, quiz-uri)


Un design inteligent pentru oameni inteligenți

O îmbunătățire majoră a fost adusă meniului și sistemului de navigare din dorința de a le oferi utilizatorilor posibilitatea de a accesa toate secțiunile la un click distanță și pentru a naviga printre multiplele meniuri și categorii ale site-ului.

 

Design-ul a fost conceput similar cu aspectul și feeling-ul unei rețele sociale, cu un sistem central de carduri, iconițe familiare, secțiuni speciale și comunități centrate în jurul conținutului.

 

search results


Utilizatorii sunt încurajați să exploreze în detaliu website-ului prin noul sistem de search, plasat strategic în prima secțiune a header-ului.

 

Chat-ul Goodreads este un element esențial al platformei, dar, la fel ca și restul site-ului acesta prezintă o serie de impedimente, fiind în prezent bazat pe un sistem tip email.
chat full screen


Noul sistem propus se bazează pe conceptul de instant messaging, permițând iubitorilor de cărți o comunicare rapidă pentru conversațiile pasionante despre J.R.R. Tolkien vs George R.R. Martin
.

 

În spatele scenei

Acest redesign este un proiect intern, o contribuție la comunitatea din care suntem mândri să facem parte.


Este o propunere bazată pe experiența persoanală a echipei noastre realizat în 82 de ore de lucru, după cum urmează:

• 72 ore of design

• 3 ore de direcții creative

• 8 ore de account management

• 4 ore de copywriting

***

High-Contrast-logo-3-140x140
High Contrast
este o agenție interactivă din Brașov, cu o istorie de 15 ani în digital branding, identitate vizuală, dezvoltare web și mobile, marketing online, storytelling digital.