Utilizări creative ale spațiului negativ în designul de logo

Crearea identității vizuale a unui brand este un proces solicitant și de lungă durată, deoarece un logo trebuie să surprindă toată esența unui brand în forme cât mai simple și mai clare. El trebuie să definească și să diferențieze, să fie memorabil și să atragă simpatia celor care intră în contact cu el. Și toate acestea prin elemente grafice cât mai simple.
Tocmai din aceste considerente, designerii apelează de multe ori la simboluri cu o putere mare de sugestie și la „artificii vizuale” care le permit să exprime cât mai multe cu mijloace cât mai puține. Unul dintre aceste „artificii” este utilizarea creativă și exploatarea iscusită a spațiului negativ, care nu numai că permite transmiterea unor mesaje mai complexe, dar lasă loc conotațiilor, jocurilor de cuvinte și înțelesurilor secundare.
Să vedem în cele ce urmează câteva logouri create în acest fel, care să vă inspire. Iar dacă aveți și voi astfel de exemple, am fi bucuroși dacă le-ați lăsa în comentarii, pentru a completa galeria noastră.
American Institute of Architects Center – Pentagram

Art Peak – Hrvoje Maljkovich

Black Cat – Peter Vasvari

Circus of Magazines – Olivier Courbet

City Direct – Logomotive

Dig – Arnas Goldbergas

Ed’s Electric – Josiah Jost

Endurance Shoes – Abdallah Ahizoune

Newcastle Food and Wine Festival – Jacob Cass

Shift – Brian Plemons

Spartan Golf Club – Richard Fonteneau

The Bronx Zoo – Carrie Madigan

Ugly Duck – Erik Erdőközi

Vino Piano – Motto Studio

Wine Forest – Jeriah Lau
