În Interviuri

Andreea Mitrache (Red Bull): Nu cred în proiectele “one shot”

AOC_1

Andreea are foarte multe pasiuni. Pe multe dintre ele le-a descoperit în cei nouă ani de când face parte din echipa Red Bull România ca Director de Comunicare. De la saltul cu parașuta în tandem, până la a se deplasa la birou cu longboardul sau trotineta. De la a încerca să facă opere de artă din can-uri de Red Bull în proiectul The Art of Can, până la personalizarea unui cooler, la The Canvas Coolers.

andreea

  • Care crezi că este rolul brandurilor în cultura urbană?

În primul rând brandul trebuie să se identifice și să fie credibil în această zonă. În al doilea rând brand-ul trebuie sa creadă în această formă de comunicare și să își poată transmite mesajele într-un mod creativ și unic.

 

  • Ce ai observat că dă aripi brandului Red Bull în relaţia cu publicul tânăr de azi?

Cred că sunt tocmai valorile brandului cu care ei se identifică și faptul că Red Bull reușește să dea aripi ideilor lor.

Avem multe proiecte care fac apel la creativitatea lor, le dau frâu liber imaginației și îi ajutăm să își împlinească un vis.

Avem artiști pe care îi susținem și pe care îi implicăm în proiectele noastre de Culture, dar avem și așa zisele concursuri deschise pentru oricine, precum Carve the can, The Art of Camping sau The Art of Can.

Probabil că și premiile i-au atras pe participanți, de exemplu workshop la Muzeul Guggenheim New York sau o excursie la Expoziția Internațională de Artă organizată de “La Biennale di Venezia”.

Launch of the Red Bull Art of Can exhibition at the old Truman Brewery, Brick Lane London. The exhibition if free entry and is on for one week. All works in the exhibition are made from Red Bull cans. Further information please contact Sophia Antoniades/ Red Bull on 07890 275 321 email sophia.antoniades@uk.redbull.com
  • Cum poate ajuta cunoașterea culturii urbane, în comunicarea brandurilor?

Este o formă foarte diferită de comunicare și cred că se identifică doar cu un anumit public. Trebuie să îți asumi ca brand că nu vei atinge o masă mare de oameni și să te gândești că este mai degrabă o comunicare calitativă versus cantitativă.

28_Sino_Angel-93e84271
Credits: SiNō | ∆r†
  • Ce este important să bifeze o activare de brand în cadrul unui eveniment cultural urban pentru a avea succes la public?

Să vină cu un concept inovator, să se diferențieze de ceea ce fac ceilalți, să fie în linie cu ce comunică brandul. Nu cred în proiectele “one shot” sau “să facem și noi pentru că este cool”.

Cred în a avea o strategie pe termen lung în această zonă, în a avea o relație de lungă durată cu artiștii și să dezvolți o platformă cu care să te identifici, ca brand.
Red Bull Art Of Can

  • Care sunt principalele abilităţi ale unei echipe care are responsabilitatea să pună pe roate un eveniment marca Red Bull?

În primul rând să fie foarte conectați în zona de cultură urbană, să știe ce artist să folosească în funcție de proiect.

De obicei ne implicăm pe parcursul întregului proces, ținem legătura cu artistul, ne asigurăm că a înțeles brief-ul, însă are libertatea totală în ceea ce privește actul artistic.

Aici nu intervenim pentru că viziunea acestuia este foarte importantă pentru noi și până la urmă, dincolo de brand, este semnătura acestuia cea care rămâne și este foarte important ca acesta să se identifice cu opera sa.

dsc-0497-cover-800
  • Ne poţi da câteva exemple de iniţiative din agenda voastră pe ultimul an, cu focus pe cultura urbană?

Anul acesta am fost prezenți la Sibiu International Street Art Festival cu un live streaming graffiti painting by Iluc și la Beton Street Art Festival, unde CTC a susținut un concert.

 

  • Care sunt principalele provocări ale unui brand implicat pe atâtea fronturi: sport, muzică, artă, educaţie, entertainment?

Să înțelegi nevoile fiecărui public în parte, să fii prezent acolo unde este și acel public prezent, să vorbești pe limba lor, să nu fii intruziv și să faci întotdeauna lucruri memorabile, ceea ce probabil este și provocarea supremă.

Pentru noi, experiența participantului la eveniment este cea mai importantă pentru că el este starul zilei și ne dorim să plece acasă cu amintiri frumoase pe care să le împărtășească cu prietenii, familia, cei apropiați.

 

  • Ce secrete din experienţa ta de om de comunicare ai împărtăşi unui primar de oraş, care să ajute în promovarea valorilor cultural-artistice locale?

Să asculte vocea oamenilor care locuiesc în acel oraș.

Cumva, pe langă rolul administrativ, un primar este cel care trebuie să comunice către “consumatorii” săi, asemenea unui brand.

Arta, cultura în general, este un lucru subiectiv – poate să îți placă, sau nu. Însă, trebuie să te gândești că noi, ca oameni, suntem diferiți, cu gusturi și obiceiuri diferite.

La fel ca într-o companie, părerea mea este că ar trebui să ai în poziții cheie specialiști care știu să atingă niște obiective, niște nevoi ale unui anumit public, cineva care să înțeleagă aceste nevoi.

  • Dacă ar fi să branduiţi o planetă, care ar fi şi ce activităţi aţi desfăşura acolo? Cum aţi promova-o pământenilor?

În primul rand, noi nu suntem suntem adepții branding-ului standard, preferăm să ne integrăm în mod natural în momentele și poveștile pe care le creăm în jurul oricărei inițiative.

Dacă am avea de ales o activare pe orice planetă, aceea probabil ar fi Saturn.

Pe inele planetei am putea să scriem o parte din istoria lumii moderne… în stilul Red Bull. Mai precis, am invita artiști de street art să realizeze în graffiti lucrări cu momente și oameni reprezentativi din istoria modernă.

Ca promovare, am putea implica publicul nostru, rugându-i să ne trimită propuneri cu momentele cheie ale istoriei lumii moderne și ulterior am face live painting broadcasted pe Facebook.

 

red_bull_doodle_art_poster_fourth