În Interviuri

Din culisele promovării Electric Castle, cu Andi Vanca – Head of Communication

ec3

Organizarea şi comunicarea unui eveniment implică o mulţime de aspecte pentru a-l face de succes. Iar când obiectivul este nu doar acela de a avea succes punctual, ci de a-l transforma într-un brand şi o experienţă unică, cu o comunitate solidă în jurul său, lucrurile devin mai intense. Aflăm în continuare de la Andi cum stau lucrurile la acest capitol, pentru Electric Castle.

 

  • Ce face un Head of Communications în cadrul Electric Castle şi care este cel mai fain aspect al unui astfel de rol?

Este un job ce ține foarte mult de planificare și coordonare între celelalte departamente.

Foarte simplist spus, ne folosim de canalele și resursele pe care le avem (online, social media, PR, direct mailing, OOH etc) pentru a promova/comunica festivalul.

Fie că este vorba de campanii de sales sau PR, toate trec prin departamentul de comunicare.

Cel mai fain este ca un festival de muzică îți oferă foarte multă libertate și posibilitatea de a încerca tot felul de lucruri, pe zona de comunicare.

Avem o libertate pe care majoritatea brandurilor nu o au.

 

 

  • Cum aţi creat conceptul de eveniment pentru Electric Castle şi cum l-aţi derivat în comunicare şi în partea de look & feel, la faţa locului?

Electric Castle este o experiență. Nu este vorba doar despre muzică, este o descoperire, o vacanță de 5 zile la un castel în Transilvania.

Prin tot ceea ce comunicăm, încercăm să transmitem acest lucru și să verbalizăm feeling-ul pe care îl are un participant la EC.

ec4 ec2

 

  • Ce îi mai trebuie unui produs bun pentru a avea succes?

Cred că cel mai important este ca produsul să fie bun, cel puțin în domeniul nostru.

Oamenii nu mai pot fi păcăliți, iar așteptările ce le sunt create înainte de evenimente, trebuie să fie atinse și la fața locului.

Tot ceea ce este făcut pe comunicare, trebuie susținut de o implementare perfectă on the spot (fie că este vorba de producție, fie că este vorba de lineup sau activările din timpul festivalului).

ec5 ec7

 

  • În ce a constat promovarea clasică versus abordările mai creative în comunicarea Electric Castle şi cum le-aţi îmbinat? Vrem exemple din ambele tabere. 

Folosim toate canalele de comunicare disponibile și încercăm să avem mesaje cât mai curajoase pe fiecare dintre ele.

Credem cu tărie că EC, prin abordarea pe care o are, este diferit, de aici și curajul de a fi diferit de fiecare dată.

Fie că este vorba de mesajele mari și emoționale de pe OOH, video-urile de anunțare a artiștilor, filmate într-un mediu rural, campaniile de awareness sau modul în care interacționam cu fanii, Electric Castle este diferit de alte evenimente din România.

ec9 ec10 ec11 ec13

 

  • Ne poţi detalia etapele prin care treceţi în organizarea Electric Castle?

Este un proces ce durează un an de zile.

Discuțiile cu artiștii și partnerii au loc în toamnă. Tot atunci ne setam și obiectivele pentru anul care vine, iar apoi trecem la detalii (cum o să arate festivalul, care va fi programul, ce activități vor fi pe lângă muzică).

Construirea efectivă a Electric Castle durează aproximativ 6 săptămâni.

 

 

  • Cum pregătiţi terenul înainte de a stabili strategia de comunicare – ce anume luaţi în considerare?

Ne setăm niște obiective de sales, branding, awareness și apoi construim în jurul acelor obiective. De obicei, toată strategia o gândim în toamnă și ne ținem de ea până la festival, cu mici ajustări când este cazul.

 

 

  • Cum aţi convins sponsorii să renunţe la bannere şi flyere şi să gândească activări cât mai potrivite contextului de festival?

Întreg festivalul este construit în jurul unui concept vizual unitar.

Este una dintre primele discuții pe care le avem cu sponsorii. Credem foarte mult în marketingul experienţial, care oferă participantului de la festival un plus și credem că un sponsor poate aduce acest plus.

Propunem foarte multe activări către sponsori sau posibili sponsori, multe propuneri vin și de la ei, iar împreună alegem ceea ce se potrivește cel mai bine cu ceea ce reprezintă EC.

ec12

 

  • În ce constă evaluarea post eveniment?

Este foarte importantă. După fiecare ediție lucrăm foarte mult pentru a descoperi ce nu a mers bine sau ce ar fi putut merge și mai bine.

Pe lângă discuțiile noastre interne, este foarte important feedback-ul de la participanți.

Astfel după fiecare ediție realizăm câteva studii sociologice, tocmai pentru a afla mai multe despre oamenii care vin la EC, dar și despre nevoile lor din festival.

ec14 ec15

 

  • Ce abilităţi crezi că trebuie să aibă cineva, pentru a fi un bun event planner & marketer?

Cred că în primul rând trebuie să îți placă ceea ce faci și să fii foarte conectat la ceea ce se întâmplă în jur.

Noi mergem la foarte multe festivaluri și încercăm să fim la zi de fiecare dată cu artiștii noi care apar, ultimele tendinţe, activări sau soluții tehnologice.

ec16

Andi Vanca va vorbi despre branduri cu viziune, în cadrul SMART Marketing, eveniment dedicat atât oamenilor de marketing și branding, cât și antreprenorilor și reprezentanților comunității creative. Detalii, aici.