În Interviuri

Echipa Experimentalist: Dorim să inspirăm și să provocăm schimbări pozitive în spațiul urban

DSC_2417a

Stăm de vorbă cu echipa Experimentalist despre proiecte trecute şi actuale din agenda Grolsch, legate de creativitate, comunitate şi oraş.

  • Cum se poate conecta un brand la cultura urbană?

Începe cu poziţionarea, iar Grolsch are poziţionarea perfectă, se integrează natural în cultura urbană.

 

Am identificat curente în cultura urbană locală compatibile cu valorile brandului şi am investit acolo pentru a crea parteneriate de lungă durată și asociere de imagine şi valoare culturală.

 

Grolsch nu este doar un comunicator, este şi un producător de valoare, de conţinut relevant pentru cei a căror atenţie ne dorim să o captăm.

 

  • Ce ar trebui să comunice un brand dincolo de partea comercială, pentru a crea o comunitate?

Grolsch şi-a propus, încă de la lansarea în România, să devină relevant pentru comunitatea artistică alternativă.

 

Aşa a apărut ideea lansării platformei Experimentalist.RO unde pot fi găsite sute de articole relevante despre artiştii acestei scene. Prezenţa Grolsch la evenimentele importante pentru aceşti artişti a fost un alt mod de a fi prezent în viaţa lor, în momentele cheie, deci putem spune că ne-am dorit şi o conexiune emoţională cu aceştia. 

 

  • Cum încurajează Grolsch experimentalismul? 

Experimentalismul este, de fapt, ceva ce artiştii perpetuează ca stil de viaţă. Ca să fii creativ autentic trebuie să fii experimentalist, trebuie să fii deschis la nou, să explorezi, să cauţi tot timpul puncte de vedere noi. O perspectivă “fresh”.

 

Noi ne dorim să amplificăm aceasta perspectivă şi să îi molipsim şi pe cei care nu sunt artişti. Aşa că, de fiecare dată când ne gândim la un eveniment, el în sine este un experiment.

 

Cel mai recent a fost experimentul “Awake Your Curiosity”, o iniţiativă care s-a integrat în campania de comunicare a asocierii mărcii Grolsch cu Festivalul Awake.

5 oameni
Insight-ul de la care am plecat a fost că resimţim cu toţii ritmul alert al stilului de viaţă urban şi nu apucăm să ne oprim să ne gândim dacă acest stil de viaţă ne prieşte sau nu.

 

Trăim într-o era a multitasking-ului care ne “mănâncă” tot timpul, lăsându-ne cumva neîmpliniţi la sfârşitul unei zile pline.

 

Pe de altă parte, experienţele simple şi intens emoţionale, precum ascultarea muzicii care ne place, asigură o calitate a timpului petrecut în acest fel şi sunt mult mai satisfăcătoare decât atunci când le diluăm, făcând în acelaşi timp şi alte lucruri (aţi făcut vreodată poze sau video în timpul unui concert? – este un exemplu de multitasking care diluează calitatea experienţei).

 

Am conectat aceste insight-uri şi am derulat un experiment în care, prin intermediul tehnologiei, am demonstrat efectele pozitive pe care acest tip de experienţă o are asupra creierului uman, spre deosebire de zgomotul cotidian cu care ne-am obişnuit atât de mult încât nu îi mai înţelegem efectele negative.

 

Am apelat la prietenii de la Aural Eye, cu care am mai colaborat în trecut, şi la trupa Viţa de Vie pentru a livra o experienţă muzicală live unică, în care piesele au fost alese astfel încât să acopere un registru emoţional complex.

 

Pentru ca experienţa să fie mai intensă, toţi participanţii la experiment au avut ochii închişi. O să îl cităm pe Răzvan de la Aural Eye pentru a explica soluţia tehnologică folosită:

Am folosit căști care înregistrează activitatea neuronală și care transformă emoțiile participanților în mici ecuații matematice.

Fiecare ecuație reprezintă o undă a creierului.

În experiment ne-am folosit de 3 unde: relaxare, atenție și intensitate. Pentru fiecare undă am creat un corespondent vizual prin cercuri geometrice, fum și particule foarte mici sclipitoare.

Practic, am făcut din gândurile oamenilor matematică și din matematică am făcut artă vizuală, în funcție de ceea ce a generat fiecare creier.”,  Răzvan Pascu, Neuroheadsets & Visual Art Specialist, Aural Eye.

 

Concluzia pe care ne-am dorit să o evidenţiem după acest experiment, la care au participat 14 persoane, a fost că trebuie să fim mai atenţi cu ce ne “hrănim” mintea zilnic și că deconectarea de stresul cotidian este absolut necesară pentru a ne regăsi pe noi.

Oameni si perete

 

Credem că am reuşit să transmitem mesajul aşa cum ne-am dorit – filmul experimentului a fost distribuit de peste 1600 ori şi a cumulat peste 200.000 de vizualizări. Totalul afișărilor depășește 2,4 milioane.

Mai multe detalii, aici.

  • Cum experimentează Grolsch oraşul?

Orașul este spațiul comun și locul unde se întâmplă totul, așa că de-a lungul timpului am abordat relația cu spațiul urban în diferite moduri creative, neconvenționale – am făcut petrecerea de lansare a marcii Grolsch în metroul bucureștean, am organizat spectacole de teatru în tramvaiul timișorean sau am adresat provocări creative comunității experimentaliste prin intermediul platformei noastre, de implicare și de transformare a spațiului public prin campania “Change the City with Creativity”.

DSC_2366a

 

Orașul este un playground creativ, iar noi ne dorim să inspirăm și să provocăm schimbări pozitive în mentalități, dar și în spațiul fizic.

 

Acum câțiva ani am abordat comunitățile creative din Cluj-Napoca şi Timişoara şi i-am încurajat să se exprime deschis, în spaţiul public. Obiectivul demersului a fost o schimbare a oraşului în care trăiesc. Văzând, experimentând şi acţionând.

 

Dincolo de limitele zonelor profesionale creative, Grolsch crede că fiecare dintre noi are doza sa de creativitate, de energie creativă. Aşa că am lansat o provocare adresată tuturor celor au avut idei și dorința să se implice: de a transforma oraşul prin creativitate.

0X5A9667 0X5A9680 0X5A9684

 

Grolsch Change The City” a adunat în poveste mai mulţi designeri, arhitecţi şi alţi tineri creativi şi o serie de propuneri cu putere de a rescrie cotidianul clujean şi timişorean.

 

Două propuneri, una din fiecare oraş, urmau să fie transpuse în realitate, iar alte 5 să fie promovate pentru a atrage susţinători morali şi financiari.

 

La Timişoara, doi tineri arhitecţi, Darko Bogdanov şi Ioan-Ştefan Chis, au trimis propunerea câștigătoare – o instalaţie modulară urbană făcută din PAL care reprezenta un loc de socializare într-unul din parcurile timişorene.

 

În Cluj-Napoca, propunerea ambiţioasă “Aproape de Someș” a fost câştigătoare. Clujul a avut astfel parte de primul ponton pe Someș, datorita echipei formate din Lala Panait, Silviu Medesan şi Diana Galos.
Mai jos, clipurile rezumat ale celor două episoade din campania “Grolsch Change The City”.

Timişoara

Cluj 

Rămânem în același spațiu urban dinamic, al Bucureștiului de această dată, unde anul trecut am invitat pe toți cei în căutarea inspirației și neconvenționalului să treacă pragul “Grolsch Residence”.

Acesta a fost numele unei rezidențe creative colective de 10 zile cu invitație deschisă de a experimenta creativitatea la ea acasă.

0X5A9871 0X5A0080

 

Sub un singur acoperiș am adunat artiști din diferite zone, cu tot cu proiectele lor în curs de derulare. A fost muzică live, teatru, fotografie vintage și ateliere foto, craft și workshop-uri inspiraționale, povești și călători adunați pentru a transmite mai departe inspirația și descoperirile lor la Grolsch Residence.

 

Cam așa a fost la “Grolsch Residence”, foarte pe scurt:

  • Cum susţine Grolsch artele contemporane?

Aici răspunsul este simplu, dar în acelaşi timp şi complex. :)

Proiectele Grolsch generează valoare culturală și promovează artiști tineri și talentați, către o audiență nouă.

 

Prin asset-urile noastre digitale, platforma de cultură urbană Experimentalist.RO, canalul YouTube GrolschRO, promovăm produse culturale de calitate, generând o amplificare relevantă.

 

Pe de altă parte, pe lângă conectarea unei audiențe largi cu artiștii și creațiile lor, am reușit să conectăm și să inspirăm artiștii înșiși, generând colaborări valoroase cum a fost de exemplu întâlnirea CTC și Muse Quartet sau Golan și Muse Quartet în cadrul proiectului “Grolsch Sound Experiment”.

 

Când vine vorba de promovarea tinerilor artiști în muzică, ne aducem aminte de Grolsch Opening Act – întâlnirea proiectelor muzicale emergente pe scena românească alternativă cu cei care i-au inspirat.

 

I-am provocat pe  tinerii artiști să cânte un cover tribut din repertoriul trupei consacrate avându-l ca invitat pe unul dintre membrii acesteia. Au ieșit 10 episoade care vă vor inspira cu siguranță să dați un refresh playlistului personal. Le găsiți pe toate pe canalului nostru de YouTube.

 

YouTube-ul GrolschRO are 13.000 subscriberi. Este o audiență care n-a ajuns aici din întâmplare, ci datorită tipului de conținut pe care îl publicăm în mod constant.

 

Nu vorbim doar de consistența mesajului ci și de calitatea producțiilor pentru că avem un departament Audio-Video dedicat și extrem de talentat care iubește acest brand la fel ca și restul echipei Grolsch.

 

Una dintre producțiile video recente este un mini documentar dedicat pictorului Vladinsky, pe urmele căruia am mers la Onești, pentru că ne-am dorit să aflăm povestea celui care ne-a intrigat prin portretistica sa unică.

Curioși? Vedeţi aici:

Și pentru că vorbim despre artele vizuale, vrem să aducem în discuție o serie de video-uri publicate pe Facebook-ul nostru, prin care am vrut să arătăm că arta vizuală este spectaculoasă nu doar ca rezultat final, dar și ca proces.

 

FastArt-urile au promovat mai mulți artiști în cele peste 30 de episoade, artiși pe care i-am urmărit îndeaproape la lucru și i-am arătat apoi lumii întregi.

Aici puteţi vedea cel mai recent FastArt, featuring Maria Bălan.

 

  • Cum creezi o experienţă consecventă de brand urban? 

[Mai exact, cum îmbini partea de comunicare online cu experienţa din magazine şi evenimentele de brand.]

Aşa este, toate elementele trebuie să creeze împreună această experienţă – fie că e vorba de produs, de comunicare, sau de evenimentele la care participăm.

 

Totul începe de la consumatorii noştri. Astfel, ne-am uitat la audienţa noastră din mediul urban ca să înţelegem nevoile lor, să înţelegem ce îşi doresc aceştia, pentru a putea fi relevanţi pentru ei şi a le oferi nişte beneficii reale, care să conteze pentru ei, sa îi inspire, să le facă viaţa un pic mai bună, mai interesantă.

 

Grolsch este un brand care, încă de la lansare, a câştigat consumatorii cu sticla sa extrem de diferită, Swing Top, care are parte de un feedback foarte bun din partea consumatorilor urbani.

 

Cu timpul, am adus pe piaţă un alt mod inovator de a servi berea, de această data pe cea la draft – The JAR/ borcanul Grolsch, de asemenea extrem de apreciat şi dorit de consumatorii noştri.

 

Pe partea de comunicare şi evenimente, am susţinut comunităţile creative urbane şi am încurajat întotdeauna gândirea creativă, tot ceea ce am dezvoltat fiind ancorat încă de la început în nevoile reale ale consumatorilor Grolsch.

 

  • Care sunt cele mai des întâlnite provocări de brand management când vine vorba de proiecte de cultură urbană?

În ultimul timp am observat că proiectele de cultură urbană iau amploare din ce în ce mai mult, o serie de organizatori venind către noi cu proiecte extrem de interesante, pe care am dori să le putem susţine.

 

Uneori, însă, din diverse motive, uneori de buget, alteori de planificare, nu ne-am putut implica în toate proiectele în care ne-am fi dorit. Prin urmare, din ce în ce mai mult, provocarea pe partea aceasta vine din alegerea proiectelor pe care le susţinem.

DSC_2714a