În Interviuri

Interviu cu Alex Hunter, CEO la Rushmore.fm

Alex Hunter

Alex Hunter este CEO la Rushmore.fm, companie care contribuie la dezvoltarea unui nou ecosistem muzical. Înainte de a prelua conducerea Rushmore.fm, Alex a fost Head of Online Marketing pentru Virgin, fiind responsabil de strategia digitală a grupului la nivel global.

Mentor la evenimentele SeedCamp din Londra şi Africa de Sud, Alex a ajutat numeroase startup-uri să îşi definească strategiile de marketing şi branding înainte de a-şi prezenta proiectele în faţa unora dintre cei mai apreciaţi VCs din comunitatea tech. Investitor de tip angel şi expert în branding, este de asemenea un vorbitor prezent la multe dintre evenimentele importante în industrie din întreaga lume. În luna noiembrie, Alex vine în Bucureşti pentru a vorbi la How to Web, cel mai important eveniment dedicat inovației, antreprenoriatului şi tehnologiei din Europa de Sud-Est.

 

Ctrl-D: Există foarte multe opţiuni digitale disponibile: pagini Facebook, content marketing, campanii de video virale, aplicații mobile etc. Care sunt factorii care ajută un brand să aleagă varianta corectă?

Alex: Mergi acolo unde este audienţa ta. Du-te acolo unde poţi avea conversaţii valoroase cu utilizatorii tăi actuali sau potenţiali. Dacă nu aduci valoare adăugată într-o conversaţie cu un utilizator sau o comunitate, atunci taci!

 

Ctrl-D: Cum crezi că va arăta industria peste 5 ani? Ce tehnici de marketing vor trece testul timpului şi de ce?

Alex: Va trebui să lucrăm de 10 ori mai mult pentru promovare. Cu toate acestea, dacă reușim să creăm conexiuni autentice cu consumatorii, acele conexiuni vor valora de 100 de ori mai mult decât astăzi datorită faptului că devenim din ce în ce mai conectați. Marketingul viral va muri și va fi înlocuit de produsul viral…slavă Domnului!

 

Ctrl-D: Poţi să ne povesteşti câteva campanii memorabile de marketing online?

Alex: O să vă spun despre o campanie care mi-a rămas în minte din cauza faptului că a fost groaznică.
În urmă cu câțiva ani, United Airlines a lansat un concurs de retweet. Practic, pentru a intra în concurs trebuia să postezi mesajul concursului folosind hashtag-uri, alături de URL – acesta era regulamentul concursului. Puteai să postezi în fiecare zi pe toată durata campaniei pentru a avea mai multe șanse să câștigi concursul. Asta e o idee foarte, foarte proastă. E de fapt spam. Îţi încurajezi fanii să îşi „polueze” Twitter-ul cu lucruri care nu au sens. Iar asta e îngrozitor!

 

Ctrl-D: Care este părerea ta despre controversatul iPhone 5S, din punct de vedere al branding-ului? Este rezultatul unei greşeli de strategie sau, din contră, o mişcare reuşită?

Alex: Cred că să ai vânzări de 9 milioane USD în 3 zile nu poate fi numit altfel decât un succes uriaș.

 

Ctrl-D: Datorită internetului, consumatorii sunt mai informați şi tind să reziste încercărilor pe care le fac diferite branduri pentru a-i convinge. Ce pot face companiile pentru a-i determina să „lase garda jos”?

Alex: Vorbim despre o evoluţie sănătoasă în psihologia consumatorilor pe care ar trebui să o încurajăm. Consumatorii se informează mai bine pentru că au astăzi, mai mult ca niciodată, toate instrumentele şi conţinutul de care au nevoie pentru a înţelege mai multe despre un produs înainte de a-l cumpăra.

În plus, îşi pot împărtăşi opiniile la o scară nemaiîntâlnită până acum. Acesta e un lucru bun. O companie poate dezvolta o relaţie excelentă cu un client, ajutându-l să navigheze prin procesul de cumpărare şi creând astfel valoare înaintea actului de vânzare-cumpărare. Asta e extraordinar!

 

Ctrl-D: Care e cea mai dificilă lecţie pe care trebuie să o înveţe oamenii de marketing pentru a reuşi pe internet?

Alex: Că nu pot să şteargă ştirile sau opiniile negative despre brand-ul pe care îl reprezintă. Sunt a­şa numitele firme de „management al reputației de brand” care încearcă să îţi vândă ideea că pot să şteargă ştirile şi review-urile negative, dar pot să vă garantez că este 100% imposibil să faci asta. Şi acesta este un lucru bun. Dacă vei încerca să o faci, se va întoarce împotriva ta.

Lecţia este să fii deschis, sincer şi transparent. Atunci când lucrurile nu merg aşa cum ţi-ai propus, trebuie să ai tăria să recunoşti asta. Va fi dureros la început, însă publicul va ierta şi va uita mult mai repede dacă eşti sincer.

 

Ctrl-D: Eşti investitor de tip angel. Cum alegi startup-urile în care investeşti? Care sunt caracteristicile pe care trebuie să le aibă pentru a-ţi atrage atenţia?

Alex: Mă uit întotdeauna la oameni, la echipă. Nu vreau să văd o prezentare sau estimări, se vor schimba cu siguranţă până la momentul în care produsul va ajunge pe piaţă. În schimb, vreau să văd oameni alături de care pot lucra, oameni care înţeleg piaţa pe care vor intra, oameni care sunt simpatici!

Poți să ai o idee îngrozitoare şi o echipă excelentă, iar atunci oamenii vor găsi o metodă să facă lucrurile să meargă. La fel, poţi să dai cea mai bună idee din lume unei persoane mediocre și se va chinui să reuşească. Cu toate astea, îmi place să stau de vorbă cu antreprenorii şi îi încurajez să mă contacteze.

 

Ctrl-D: Ne vom întâlni pe 20 noiembrie la How to Web. Spune-ne un motiv pentru care cititorii noştri ar trebui să nu rateze prezentarea ta!

Alex: Va fi amuzantă! Vom vorbi despre loialitate, emoţii, Virgin, eşec şi vedete rock!

***

Acest material face parte din campania „Let’s grow together” şi este realizat împreună cu How to Web, cel mai important eveniment dedicat tehnologiei şi antreprenoriatului din Europa de Sud-Est. How to Web 2013 are loc pe 20 şi 21 noiembrie în Bucureşti. În cadrul conferinței va avea loc şi Startup Spotlight, competiţie şi program de orientare adresat celor mai performante startup-uri din regiune.