În Interviuri

Interviu cu Daniel Sima: evanghelist al marketingului digital

danielsima_large

Daniel Sima lucrează în marketing și domeniile conexe acestuia de mai bine de 6 ani. În cea mai mare parte a timpului, îl veţi găsi în mediul online, promovând acele produse, servicii sau lucruri care merită să fie scoase în evidenţă. În prezent, este freelancer în domeniul consultanţei de marketing şi se implică de ori câte ori are ocazia în organizarea unor evenimente cu și despre social media.

Despre abilităţile, activităţile şi problemele unui freelancer în marketingul digital, puteți citi în interviul ce urmează.

 

Ctrl-D: Lucrezi de mai bine de 6 ani în marketing şi domeniile conexe acestuia. Cât de lin a fost drumul tău în această industrie și care sunt dificultățile de care te-ai lovit, despre care nu se prea vorbește de obicei?

Daniel Sima: Am avut norocul să fiu deschis la provocări și m-a ajutat faptul că am trecut prin toate etapele. Marketingul online l-am evanghelizat, vândut, executat și planificat pentru mai multe firme de-a lungul timpului. Cred că cea mai mare provocare în marketing este să convingi factorul de decizie că ceea ce vrei să faci tu va avea impact.

 

Ctrl-D: Activezi ca freelancer în domeniul consultanţei de marketing. Ce presupune asta mai exact și cu ce e diferită  munca dintr-o agenție de marketing de cea de consultant?

Daniel Sima: Sunt catalogat ca și freelancer doar pentru că nu am un program fix „9 to 5” și pentru că am mai mulți angajatori. Diferența pe care o văd eu între munca într-o agenție de marketing și cea pe cont propriu, ca freelancer, este aceea că agenția aduce în plus un grup, mai multe idei, mai multă muncă și stabilitate financiară.

 

Ctrl-D: Ce calităţi și abilități fac parte din kit-ul consultantului de succes?

Daniel Sima: Flexibil, organizat, răbdător și capabil de multitasking. Chiar dacă cea din urmă ar putea deveni o însușire negativă, cred totuşi că un consultant în marketing ar trebui să fie şi versatil.

 

Ctrl-D: Care ar fi, după tine, cea mai mare problemă ce apare în relația cu clienții și ce soluții recomanzi?

Daniel Sima: Cea mai mare problemă este lipsa de încredere a beneficiarului în planul pe care îl propui. Orice portofoliu sau reputație ai avea, clienții autohtoni nu rezistă tentației de a se implica în procesul de creație. Recomand și voi mai recomanda oamenilor să insiste, să se adapteze și să găsească o cale de mijloc.

 

Ctrl-D: Cum faci să treci cu brio de problematica întrebare „Cât costă?”? Ai vreo abordare creativă care funcționează de fiecare dată?

Daniel Sima: Este o provocare care se găsește în toate domeniile. Contează foarte mult relația de încredere pe care o stabilești cu viitorul colaborator și normal, calitatea serviciilor tale. Word of Mouth nu este un mit, este ceva care chiar funcționează.

 

Ctrl-D: Pentru a putea oferi soluții viabile, un consultant trebuie să înțeleagă nevoile clienților și să se raporteze la ele în permanență. Ce presupune acest proces pentru tine?

Daniel Sima: În stadiile incipiente ale unui proiect, lucrez foarte mult la prioritizarea și planificarea viitoarelor acțiuni, tocmai ca să înțeleg nevoile. Sunt sigur că dacă planificarea se face corect de la început, ai mult mai multe șanse de reușită.

 

Ctrl-D: Care crezi că e cea mai mare greșeală pe care o fac companiile mici atunci când își gestionează singure acțiunile de marketing? Există situații în care acestea s-ar descurca mai bine pe cont propriu decât dacă ar angaja un specialist?

Daniel Sima: Mai importante decât greșelile sunt ocaziile sau potențialul irosit – începând cu canale de comunicare, evenimente, lipsa interacțiunii cu consumatorul și terminând cu comunicarea online. Nu am auzit încă despre o afacere sau o nișă care nu ar avea de câștigat de pe urma unui om de marketing. Poate există, dar eu nu am găsit-o.

 

Ctrl-D: Cu siguranță, ți-ai creat deja o colecție întreagă de resurse online, unde știi că poți găsi mereu noutățile și informațiile de care ai nevoie pentru jobul tău. Ba chiar ai pe blog o listă impresionantă de e-book-uri pe care o updatezi în fiecare lună cu minim o carte. Ce ne poţi recomanda?

Daniel Sima: Pe lângă cartea pe care încerc să o citesc lunar, am un folder întreg în Reader care mă așteaptă zilnic cu sute de știri și articole interesante din domeniu. Recomandarea mea, în ceea ce privește cititul și al documentarea, este să diversificați pentru a evita uzura. Ca și recomandări de cărți, voi încerca de fiecare dată când am ocazia să subliniez ceva ce merită citit chiar aici, pe Ctrl-D, în articolele viitoare.

 

Îţi mulţumim pentru interviu, Daniel! Rămâi în Ctrl!