În Inspirație, Interviuri

Sisteme de învăţare continuă din agenţii: Grapefruit

procese-invatare

Teoria îmbinată cu practica fac echipă bună în procesul de învăţare. Însă cum le integrezi în cadrul unei agenţii, pentru a optimiza procesul de lucru, de colaborare şi pentru a dezvolta permanent cunoştinţele şi abilităţile membrilor săi? Despre o abordare testată şi dovedită eficientă în această direcţie ne povesteşte Alecsandru Grigoriu, UX Lead Designer în echipa agenţiei Grapefruit.

Alecsandru Grigoriu - Grapefruit

 

  • Ce îi trebuie unei echipe digitale ca să lucreze eficient, să nu se plafoneze şi să îşi facă treaba cu plăcere?

Echipa are nevoie de un cadru de lucru care să îi permită să evolueze, să experimenteze, să-și asume, să riște și efectiv să crească.

 

Iar acestea vin la pachet cu libertatea de exprimare și mentalitatea de DOer — caracteristici numai bune pentru a stârni și& exalta primii colegi și suficiente ca restul să se alăture.

 

  • Cum abordaţi voi, în interiorul Grapefruit, procesul de eficientizare a muncii şi de învăţare continuă?

Ține foarte mult de cultura noastră. Pe de o parte avem întâlnire săptămânale și cele zilnice unde facem status pe taskuri și proiecte (Monday Morning Meetings + Daily Meetings).

După care avem întâlnirile pe departamente (de la Design Kiosk la cele pe Content, Development și Strategy) unde fiecare echipă (cu formatul de întâlnire specific nevoilor sale) se asigură că lucrurile sunt on track atât din punct de vedere al proiectelor cât și al cunoștințelor necesare în proiect.

Acest drive este motivat în spate de un sistem bine pus la punct de Objective Key Results (OKR) la nivel de companie, dar și de planurile de carieră ale fiecărui coleg în parte.

Pentru a trece la nivelul următor, fiecare coleg știe ce să urmărească și unde trebuie să depună efort pentru a îndeplini criteriile —criterii ce variază de la task-uri, la coordonare, până la ieșirea în public și susținerea de prezentări.

 

  • Daţi-ne mai multe detalii despre ultimele voastre iniţiative in-house – Cursul de Photoshop şi The Design Kiosk.

Inițiativele in-house au pornit de la nevoia interioară de colaborare a echipelor, atât între membri cât și între departamente.

Cursul de Photoshop a rezultat din dorința de dezvoltare a abilităților de design pentru colegii din alte departamente care interacționează cu unealta respectivă, iar Design Kiosk-ul a pornit de la întâlnirile naturale ale membrilor din echipa de design și de la dorinţa de a discuta despre diverse resurse, link-uri, cursuri, cărți.

 

  • În ce a constat cursul de Photoshop?

Colegul nostru, Victor Keller, a pregătit o serie de lecții pentru cine a fost interesat să învețe mai multe despre Photoshop. S-a pornit de la departamentul de Content și s-a extins până la Development.

Lecțiile au fost structurare în 2 părți:

Prima parte: câte o sesiune de câte 2 ore pline de exemple practice, pe gustul tuturor.

A doua parte: un mic test de verificare a cunoștințelor și punerea în practică a celor învățate.

Bonus: pentru unele lecții, Victor a creat un document cu principii generale de design, astfel încât colegii noștri participanți să se simtă confortabil cu subiectele prezentate/menționate (de la teoria culorilor până la noțiuni de bază).

Ca validare a tuturor lecțiilor, colegii au avut un test final: să creeze un afiș de recrutare pentru viitorul intern, pe design.

 

  • Cum se desfăşoară o întâlnire în cadrul Design Kiosk?

Formatul Design Kiosk-ului este în felul următor:

• 10 minute pentru a trece prin taskuri, proiecte, încărcare și statusul priorităților pentru OKR-urile companiei (Objective Key Results).

• 15 minute pentru a face share la ultimele articole, link-uri, cărți sau alte resurse pe care le considerăm noi utile.

• 30 minute pentru tema principală: poate fi de la cum să adoptăm un nou trend în design-urile noastre până la cum să îmbunătățim livrabilele pentru pitch-uri.

• 5 minute pentru concluzii, acțiuni și ce pregătim pentru data viitoare.

De obicei există un moderator (ales prin rotație) care coordonează întâlnirile. Astfel, acestea sunt diversificate și au personalitate diferită de fiecare dată.

Forma prezentată anterior nu este fixă. Uneori, tema principală cuprinde toate cele de 60 minute alocate — putem repeta pentru o prezentare sau să ne uităm la un film documentar sau putem face un tutorial de la zero.

 

  • Ce credeţi că a făcut să funcţioneze aceste iniţiative?

Suntem flămânzi după cunoaștere și performanță, iar când un grup se adună și membrii săi împărtășesc aceleași principii/valori, devine mai ușor ca restul să adere la un astfel de ritm de întâlniri și de lucru.

Devine provocator la un moment dat să păstrezi ritmul, mai ales când faci parte dintr-o agenție digitală, dar am învățat să ne adaptăm și să echilibrăm fără a amâna constant lucrurile.

Ne folosim și de tacticile companiei, cum ar fi planul de carieră sau sistemul de OKRs, astfel încât să progresăm fluent și nu forțat.

 

  • Care au fost principalele aspecte îmbunătăţite după aceste întâlniri?

Întâlnirile ne ajută în primul rând la comunicarea în echipă (mai ales când este și un coleg remote).

În plus, întâlnirile ne motivează să să ne dezvoltăm abilităţi noi (cum ar fi public speaking) sau să le îmbunătățim pe cele deja existente (UI, UX, animation, marketing, copywriting etc); mai mult, formatul întâlnirilor ne asigură un nivel în plus de organizare și prevenire în aceea ce privește munca la taskuri și putem vedea în timp evoluția la încărcarea colegilor.

 

  • Care sunt resursele voastre online de inspiraţie şi învăţare?

Design:

Designernews.co | Dribbble | Muzli | Medium | Twitter | ux.stackexchange.com


Content:

lynda.com | hubspot.com | contentmarketinginstitute.com | blog.kissmetrics.com | coursera.org | facebook.com/blueprint | copyblogger.com | moz.com/blog | theverge.com | copyhackers.com

 

Development:

Laracast.com | udemy.com | treehouse.com | pluralsight.com | stack overflow


Strategie:

Smartinsights.com | Google Primer | academy.hubspot.com | facebook.com/blueprint