În Interviuri

Tina Malajmare: Ce mă motivează cel mai mult este să încerc ceva nou în fiecare lucrare

CArhiducelui72mic

Despre inspiraţie dincolo de Pinterest, despre ilustrarea patrimoniului cultural şi despre ceşti cu poveşti, discutăm în continuare cu artista şi graphic designerul Kristina Malajmare.

  • Ce crezi că este important în formarea unui artist pentru a avea un ochi educat, dar şi o privire proaspată, curioasă, atentă, fără stereotipuri?

Este nevoie de o bază solidă în desen şi multă documentare, dar pe lângă asta, trebuie lucrat foarte mult la autenticitate. Cred că autenticitatea este un muşchi care trebuie exersat atât profesional cât şi personal, mai ales dacă activezi în sfera creativităţii.  

Să fii tu însuţi în fiecare moment necesită o muncă de autocunoaştere, de experimentare, de acumulare de cunoştinţe noi şi de sinceritate.

Să stai departe de trenduri e destul de greu, tot ce vezi intră cumva în subconştient şi poate apărea în vreo lucrare, pe neaşteptate. Poate ar trebui să evităm Pinterest-ul şi să căutăm inspiraţia în alte locuri, cum ar fi de exemplu pieţele de antichităţi, natura, călătoriile…

 

  • Care crezi că este cea mai ofertantă parte din viaţa unui oraş pentru inspiraţie artistică?

Inspiraţia se poate găsi oriunde. Pe mine întotdeauna m-au atras arhitectura şi clădirile vechi. Sunt cu ochii pe ele în fiecare oraş pe care îl vizitez.

 

  • Ce ţi-a reţinut atenţia din escapada pe tărâmul Fabric şi cum ai ales clădirea pentru ilustrat?

Mi-a fost foarte greu să mă decid.

Pentru că locuiesc aproape, m-am plimbat de multe ori prin Fabric şi m-a captivat misterul acestor clădiri cu mulţi ani înainte. Îmi imaginam tot felul de poveşti cu faţadele şi eram curioasă ce se află în spatele lor. Chiar desenam poveşti cu mascharonii de pe faţadele vechi.

Participarea la turul prin Fabric mi-a dezvăluit răspunsul la multe întrebări pe care le aveam despre acest oraş şi mi-a stârnit interesul să caut mai mult. 

Pentru ilustraţii am ales 3 clădiri.

Palatul Miksa Steiner mi s-a părut întotdeauna impresionant cu poarta masivă şi capetele de femei din piatră şi prova corabiei care iese din frontonul clădirii.

Miksa Steiner72


Casa arhiducelui care a renunţat la toate titlurile şi şi-a schimbat numele în Johann Orth, ascunde o poveste de viaţă interesantă.

CArhiducelui72mic


Pe strada Ştefan cel Mare am găsit o clădire cu decoraţiuni în formă de 4 capete feminine despre care nu am reuşit să descopăr prea multe. Nu m-a deranjat lipsa de informaţii pentru că mi-am permis să dau frâu liber imaginaţiei. Am creat un joc cu mascharonii şi cablurile de curent şi tramvai.

Sefan cel Mare street

 

  • Ce ai urmărit în procesul ilustraţiei?

Mi-am dorit să reprezint şi problemele care ameninţă clădirile, cum ar fi degradarea, umezeala, multe cabluri trase prin ele, porumbeii, clime, antene instalate aiurea dar, totodată, îmi doream să transmit şi acel iz de mister care m-a captivat pe mine şi să prezint dintr-o altă perspectivă aceste monumente.

schite

 

  • Să vorbim şi despre colecţiile tale de ceşti pictate. De ce ai ales ceştile ca loc unde să îţi aşterni ideile şi stilul? 

Am început să pictez pe ceşti pentru că am avut multe, un dulap plin, stăteau acolo fără personalitate şi cereau atenţie. Atunci m-am gândit cât de frumos ar fi să ai o ceaşcă a ta cu un pic de artă pe ea, să-ţi înfrumuseţeze acel moment personal în care îţi bei cafeaua sau ceaiul. 

Pe ceşti pictez diverse, de la motive simple până la poveşti mai detaliate.

Cel mai des veţi întâlni pe ceştile mele acoperişurile caselor, nişte personaje pe ele şi nişte muze-umbreluţe care zboară deasupra oraşului.

rooftop3 Little How Town DSC_0961 983930_677880042399645_5752911540775761502_n

 

  • Ce anume din cultura urbană a Timişoarei ai ilustra pe un set de ceşti, astfel încât un turist să rămână cu o idee despre aceasta după prima ceaşcă de cafea?

Atmosfera din locurile de socializare, bicicletele, care din fericire sunt tot mai multe, şi monumentele sau micile detalii de pe ele.

 

  • Cele mai importante lucruri învăţate pâna în prezent:

Am realizat că este foarte greu să fii your own boss. Trebuie să înveţi cum să te organizezi, pentru momentele când scade motivaţia, să gaseşti moduri de a te pune în situaţii în care vei fi obligat să dai mai mult de la tine… Dar până la urma costul merită.

Aveam setate multe limitări pe care trebuia să le detectez şi apoi să le depăşesc. Multe care mă îndemnau la procrastinare, sau la renunţare.

Ce mă motivează cel mai mult este să încerc ceva nou în fiecare lucrare, să urc o treapta mai sus, şi sunt foarte mulţumită când reuşesc să mai depăşesc o limită.