Procesul de optimizare SEO este un termen din ce în ce mai promovat în rândul business-urilor care doresc să fie pe primul loc în topul căutărilor pe motoarele de căutare. Acest termen face referire la procesul de adaptare a unui site web pentru motoarele de căutare, implicând atât procese pe site, cât şi procese off-site care presupun link-uri către website, în funcţie de concurenţă pe care se doreşte optimizarea SEO.
Un site realizat profesional şi “aruncat” pe World Wide Web unde există încă alte câteva milioane de site-uri asemănătoare nu are nicio şansă în fața concurenţei. Un site fără optimizare SEO, practic, este ca un magazin fără clienţi! Degeaba este realizat perfect, degeaba prezintă produse noi, calitative, dacă este greu de accesat şi nu are o poziţie bună pe Google.
Întrebări şi răspunsuri frecvente legate de serviciile de optimizare SEO
Cele mai citite articole
Potenţialii clienţi care doresc să apeleze la serviciile de optimizare SEO nu vor face o astfel de investiţie fără a avea răspunsuri certe la unele întrebări care îi “macină”:
- ce înseamnă SEO? Optimizarea pentru motoarele de căutare reprezintă multitudinea de tehnici şi de procese aplicate unui site web pentru a beneficia de o mai bună poziţionare în motoarele de căutare;
- ce este un motor de căutare? Deşi le folosesc zilnic, multe persoane nu ştiu că site-urile care îi ajută să găsească rezultatele relevante la căutările lor se numesc motoare de căutare spre exemplu Yahoo, Google sau Bing;
- în cât timp după apelarea la serviciile de optimizare SEO ajung companiile pe prima pagină? Răspunsul la această întrebare nu este unul “bătut în cuie”, ci rezultatele pot varia între 1 şi 6 luni;
- poate garanta o companie specializată în optimizare SEO prima poziţie pe Google? Prima poziţie poate fi rar garantată, dar un loc în top 3 sau în top 10, adică pe prima pagină cu siguranţă poate fi garantat;
- cât costă în realitate serviciile de optimizare SEO? Serviciile de optimizare SEO nu sunt foarte costisitoare, costurile lor depinzând în funcţie de mai mulţi factori ce includ website, cuvintele cheie, competiţia. Este nevoie de o analiză amănunţită pentru a face o ofertă de preţ, dar cu siguranţă o optimizare SEO bună va aduce garantat clienţi pe site.
Cum se face optimizare SEO şi un audit SEO?
Pentru a ajunge în topul căutărilor pe motoarele de căutare cele mai importante, este important de ştiut cum se face optimizarea SEO şi ce presupune un audit SEO. Pentru că o afacere să ajungă în top, optimizarea SEO reprezintă cel mai bun mod de a avea trafic pe site fără a plăti direct pentru el. O astfel de investiţie este una pe termen lung, chiar dacă motorul de căutare Google devine mai inteligent pe zi ce trece, pentru că SEO nu dispare, ci este din ce în ce mai puternic.
În ceea ce priveşte auditul SEO, acesta este analiza site-ului care se doreşte a fi optimizat căruia i se descoperă oportunităţile de optimizare, identificând toate punctele slabe şi elementele lipsa ale acestuia ce pot fi îmbunătăţite. În urma auditului, punctul de plecare ce stă la baza unei strategii de promovare de succes, se va începe munca de optimizare a site-ului.