În Tips & Tricks

11 criterii importante pentru crearea unei experienţe online pozitive

ux-online

UX este mai mult decât conceperea unui design plăcut pentru ochiul uman. Conceptul de UX face parte dintr-o arie mai largă – relația dintre utilizator și tehnologie. Oferind utilizatorilor o experiență online pozitivă poate echivala cu mai multe conversii și un ROI pozitiv. În articolul de azi, trecem în revistă principalele puncte de verificat pentru conceperea unei experiențe relevante în mediul online.


Accesibilitate

Accesul la resurse digitale este un drept fundamental al omului. Paginile BBC „My web my way” oferă mai multe moduri de a-ți face site-ul accesibil pentru fiecare utilizator, depășind provocările întâmpinate în procesul de creație. Un tool pentru verificarea accesibilității găsești aici.

 

Design-ul de ansamblu

Este important să creezi design-ul fiecărei părți individuale pentru a întâmpina nevoile utilizatorilor, dar aceste părți trebuie armonizate în aspectul de ansamblu al site-ului. Dacă te concentrezi doar pe o parte a experienței oferite sau pe pagina de start, va exista o deconectare și o scădere a numărului utilizatorilor în timp ce navighează pe site.

 

Reprezintă felul în care sunt organizate informațiile pe site-ul tău. Printr-o arhitectură a informaţiei corespunzătoare, te asiguri că structura de bază a site-ului este bine organizată și că are funcționalitatea dorită.

 

Navigarea
Site-ul tău ar trebui să aibă un meniu de navigare bine pus la punct și simplu de utilizat. Sarcina lui este de a ușura navigarea utilizatorilor, ajutându-i să ajungă unde doresc cu cât mai puține click-uri. Un meniu de navigare eficient ar trebui să aibă efectul unei mâini invizibile, ghidând utilizatorul de-a lungul site-ului. De asemenea, acesta trebuie să-și păstreze consistența pe fiecare pagină.

 

Simplitatea
Ajută-ți utilizatorii să-și finalizeze sarcinile în cel mai simplu și rapid mod posibil. Dacă dorești ca aceștia să citească conținutul de pe site, scrie-l cât mai firesc, folosind bullet-points, paragrafe scurte și subtitluri cheie. Mesajul trebuie să fie ușor de parcurs, fără cuvinte complicate și lipsit de jargon. Dacă scopul e ca utilizatorul să achiziționeze produsele aflate pe site, simplifică procesul de cumpărare. Clarifică care este avantajul comparativ al produsului pe care îl oferi. Cu ce se diferențiază produsul tău față de cel al concurenței?

 

Noutatea
Publicarea recurentă a unui conținut relevant pentru cititorii tăi îți va crește audiența, iar Google îţi va da o bulină albă. Obișnuiește-ți utilizatorii să-ți reviziteze periodic site-ul, știind că vor găsi ceva nou de fiecare dată. Odată creat, distribuie noul conținut pe canalele de social media pentru a atrage noi cititori.

 

Landing pages

Dacă ai ad-uri care fac trimitere la site-ul tău, asigură-te că acestea conduc spre o pagină cu conținut relevant. Nu trimite utilizatorul la pagina generală a site-ului. Este confuz și te va costa în vânzări nerealizate.

 

Fiecare pagină ar trebui să aibă un scop, fie că este vorba de a îndemna utilizatorii să te contacteze, să cumpere un produs sau să influenţeze pozitiv percepţia afacerii tale. Indiferent de scop, asigură-te că există mesaje de tip call-to-action clare, care simplifică acțiunile pe care dorești să le facă utilizatorii.

 

“Content is king”, dar să nu uităm de imagini. Fotografiile clare, originale și ilustrațiile minimaliste sunt populare și te ajută să îmbraci conținutul pentru a atrage utilizatorii.

 

Paginile de erori

În cazul în care la un moment dat, un utilizator va întâmpina un broken link pe site-ul tău, asigură-te că pagina 404 explică eroarea și furnizează linkuri către informații relevante pentru a menține utilizatorul pe site. Pentru identificarea de link-uri eroare poţi folosi Webmaster Tools sau testa acest tool

 

Mobile responsiveness

Este din ce în ce în ce mai important să ai un site responsive, având în vedere că accesăm internetul de pe dispozitivele mobile chiar mai mult decât de pe desktop-uri. Verifică toate funcțiile site-ului tău de pe diverse dispozitive pentru a te asigura că se adaptează corect pe diferite formate.


 

Există multe bune practici în domeniu și site-uri care te-ar putea ajuta și inspira, însă ideea de bază este aceea că site-ului tău trebuie adaptat mereu ținând cont de nevoile utilizatorilor tăi. Un punct de început îl reprezintă definirea publicului țintă și crearea unor buyer personas înainte de a-ți modifica site-ul. A/B testing este de asemenea o modalitate foarte bună pentru a compara două versiuni ale unei pagini web și a vedea care are performanțe mai bune. Datele și statisticile obținute în urma testării pot fi apoi utilizate pentru a aduce îmbunătățiri și modificări.

Pentru că UX este un domeniu cuprinzător și dinamic, vă invităm să ne spuneți şi alte puncte cheie care contribuie la oferirea unei experiențe online pozitive.