În Tips & Tricks

Care sunt cele mai bune momente pentru trimiterea campaniilor de email marketing?

email-trimitere

Majoritatea firmelor, știind că e necesară comunicarea cu clienții din baza de date, își fac un plan editorial legat de comunicarea campaniilor de promovare. În cadrul acestuia este integrat şi email marketing-ul, prin care urmăresc creșterea interacțiunii clienților cu site-ul şi obţinerea de vânzări / lead-uri.

Baza de date, ideal este să fie segmentată în funcție de diverse variabile specifice business-ului.

Abordarea segmentelor depinde de întrebările de business la care trebuie să se răspundă, ca de exemplu:

• abordarea atitudinală, care se bazează pe definirea nevoilor clienților;

• abordarea comportamentală care are în vedere interacțiunea clientului cu mesajele sau cât de des cumpără;

• ciclul de viață pentru client din momentul în care face prima achiziție și până devine inactiv;

• valoarea clienților ce se rezumă la venituri și profit.

Plecând de la abordarea segmentelor putem să realizăm diverse modele de emailuri prin care să încercăm să obținem interacțiunea clienților cu mesajele.

Potrivit unei cercetări realizate în vara anului 2017 de către cei de la Adobe, luând în considerare adulții de peste 18 ani care dețin cel puțin un smartphone, s-a ajuns la concluzia că ei își verifică email-ul personal cât și cel de muncă la fiecare câteva ore pe parcursul unei zile.

Cca. 44% dintre respondenți declară că-și verifică e-mailurile de business la câteva ore după muncă, iar 51% menționează că-și verifică e-mailul personal la fiecare câteva ore în timp ce lucrează.

Doar 20% dintre respondenți au spus că nu-și verifică emailurile de business în afara orelor de program, iar 10% afirmă că nu-și verifică niciodată e-mailul personal în timp ce sunt la muncă.

studiu-adobe

Un alt moment pe care este indicat să-l cunoaștem despre publicul nostru se referă la tipul de activitate (situațiile) în cadrul căreia își verifică emailurile de muncă sau personale, ca exemplu:

când se uita la film/tv;
când sunt în pat;
când sunt în vacanță;
când sunt pe telefon;
când se plimbă;
când sunt într-o conversație față în față;
când conduc.

Din experiență, pot să afirm că desktop-ul a rămas prima variantă de verificare a emailurilor de muncă, iar în cazul emailului personal, pe primul loc este smartphone-ul.

După numărul de total de emailuri primite ce au fost deschise, în urma studiului avem următoarea situație:

email-adobe

Alte momente pe care le-am identificat ca fiind prielnice în a pune în aplicare campanii de email marketing sunt evenimentele cu diverse ocazii din timpul anului: Black Friday, Dragobete, Halloween, Ziua îndrăgostiților, 1 Martie, Paște, Crăciun, Anul Nou.

Folosindu-ne de aceste evenimente avem șanse să obţinem rate de deschidere și de citire peste cele înregistrate în decursul anului.

Evenimentul de peste an cu cei mai ridicați KPI este Black Friday, și asta indiferent de domeniul de activitate.

Pe lângă aceste momente cheie de peste an putem să ținem cont de zilele de salariu din România, și de luna cadourilor, când există un apetit mai ridicat pentru cumpărături pentru a putea programa trimiterea de emailuri.

Un alt moment de luat în considerare pentru trimiterea emailurilor / notificărilor este cel legat de stabilirea zilei de trimitere a newsletter-ului: marți și joi (statistic sunt cele mai bune zile de trimitere a comunicărilor), urmate de ziua de vineri.

Nu în ultim rând, ora joacă un rol important în a câștiga procente cât mai mari de deschidere și de clickuri.

În cazul orelor trebuie să cunoștem tipul de afacere pe care-l avem: B2B sau B2C.

Pentru B2B intervalele orare indicate pentru a se trimite newslettere sunt 10.00-12.00/14.00-16.00, iar pentru B2C orele sunt: 18.00-21.00, dar depinde și de domeniul de activitate.

ore-trimitere-mail


Gabriela Ciocan este un om de marketing online cu peste 7 ani experiență în digital. Este Marketing Manager Online în cadrul magazinului Gardenpedia și Trainerul cursurilor de Marketing Online și Email Marketing în echipa Rezistența Online.