În Tips & Tricks

Ce date ne furnizează Facebook Insights și ce facem cu ele?

Facebook insights

Oricine administrează o pagină de Facebook este familiarizat cu statisticile oferite de „Insights”, însă nu toți știu să interpreteze corect și să exploateze informațiile primite acolo, după cum subliniam și într-un articol anterior. O să discutăm în articolul de azi despre ce putem afla din Facebook Insights și cum pot fi utilizate aceste date în stabilirea strategiei de promovare.

Din fericire pentru toți cei care folosesc Facebook-ul ca mediu de promovare, cea mai recentă variantă de „Insights” este cu mult îmbunătățită, existând acum tot felul de posibilități de filtrare și categorisire a datelor, care ne fac viața mai ușoară.

Ce găsim în Facebook Insights și cu ce ne ajută?

1. Overview

Sau situația generală a activității de pe pagină din ultima săptămână. Aici va fi afișată rata de creștere sau descreștere a numărului de fani ai paginii, reach-ul pe care l-au avut postările de peste săptămână și gradul de engagement. Tot în acest tab apare și situația ultimelor 5 postări publicate: tip de conținut, target, reach, engagement și dacă a fost promovat sau nu, putând să faceți acest lucru direct din tab.

Practic, această rubrică ne dă o situație generală, dar sintetică, a activității de pe pagină din ultimele zile. Ne ilustrează numai o tendință, informațiile de aici nefiind suficiente pentru a putea ajunge la concluzii întemeiate, pe baza cărora să se poată lua decizii cu privire la conținutul publicat.

2. Likes

Practic, toate celelalte tab-uri existente în „Insights” oferă informații detaliate despre tipul de activități prezente în „Overview”, cu mențiunea că în acest caz puteți selecta voi perioada pe care vreți să o monitorizați.

În tab-ul „Likes”, prin urmare, veți găsi informații despre dinamica numărului de like-uri și unlike-uri primite, având posibilitatea să selectați perioada de timp aferentă acestei evoluții. Totodată, puteți vedea și care este sursa like-urilor primite. Urmăriți care este perioada în care ați primit cele mai multe like-uri noi și vedeți ce fel de conținut ați publicat atunci, pentru a insista în această direcție.

3. Reach

Reach-ul se referă la numărul de useri cărora le-a fost afișat conținutul publicat pe pagina voastră. Tot în acest tab, vi se vor arăta și datele mai puțin plăcute, dar importante, referitoare la acțiunile prin care utilizatorii au renunțat la conținutul vostru: unlike, hide post sau report as spam. Urmăriți dinamica acestor reacții și vedeți ce tip de conținut le generează. Cifrele sunt afișate pe zile, deci nu ar trebui să fie greu de reperat ce ați publicat la acel moment.

Nu vă speriați dacă valorile din acel grafic mai cresc de la o perioadă la alta, e firesc ca din când în când să mai primiți câte un unlike. Însă dacă aceste reacții sunt numeroase și constante, ar fi bine să revizuiți politica de conținut, s-ar putea ca informațiile publicate să nu mai fie de interes pentru audiență.

În ceea ce privește reach-ul, dacă observați că a scăzut brusc în ultima vreme, probabil se datorează schimbărilor pe care le-a făcut Facebook în algoritmii care determină afișarea în News Feed a conținutului. Cu alte cuvinte, nu sunteți singurii care se confruntă cu această situație; dar despre acest subiect o să discutăm într-un alt articol.

Tot în tab-ul „Reach” veți găsi un grafic care ilustrează evoluția numărului de like-uri, share-uri și comentarii, statistică foarte importantă, dacă ținem cont de faptul că, indiferent câte schimbări au făcut cei de la Facebook în algoritmii de afișare a conținutului, viralitatea a cântărit de fiecare dată considerabil.

Vedeți unde stați cel mai slab la capitolul „engagement” și încercați să îmbunătățiți acea latură. Dacă lipsesc cu desăvârșire share-urile, de exemplu, înseamnă că informațiile publicate de voi nu sunt considerate suficient de utile. Revizuiți conținutul din ultima vreme, uitați-vă în statisticile anterioare, vedeți ce a funcționat și încercați să păstrați aceeași direcție.

4. Visits

În tab-ul „Visits”, găsiți informații mai specifice, dar foarte utile. Spre exemplu, numărul de vizite pentru fiecare tab al paginii, care vă poate ajuta foarte mult, mai ales dacă ați creat tab-uri legate de produsele sau serviciile voastre. Aceste tab-uri pot fi personalizate cu text și imagini și, în cazul în care nu ați obținut numărul de vizite propuse, ar fi bine să încercați să schimbați ceva în design și/sau text, pentru a le face mai atrăgătoare pentru utilizatori.

Tot aici, veți găsi informații cu privire la external refferals și numărul de acțiuni externe care implică pagina voastră (mențiuni, check-ins etc.). Urmăriți de unde vă vin vizitele pe pagină și țineți cont de aceste surse pentru a afla mai multe despre audiența voastră și mediile în care e bine să investiți.

5. Posts

Acest tab rezolvă multe din problemele pe care vechiul „Insights” le crea, pentru că filtrează și categorisește informația cu privire la popularitatea fiecărui tip de conținut publicat. Veți vedea așadar ce tip de conținut are un reach și o rată de engagement mai mare și, în funcție de aceste informații, puteți revizui strategia de conținut pe care o urmați. Dacă, spre exemplu, linkurile publicate trec ca și neobservate, dar necesită mult efort investit, atunci poate că ar fi mai bine să renunțați la ele și să insistați pe un tip de conținut care are „trecere” mai mare la public: statusuri, poze, clipuri etc.

Tot dintre informațiile prețioase găsite aici fac parte și cele două grafice cu ilustrarea comparativă a reach-ului pe zile, respectiv pe momente ale zilei. Astfel, veți vedea în ce zile și la ce ore e audiența voastră „pe frecvență” și veți ști astfel care sunt momentele cele mai oportune pentru a publica.

Iar pentru că munca pe social media e un full-time job, la propriu, nu excludeți zilele de weekend sau orele târzii ale serii din start, doar pentru că se află în afara programului standard de lucru. Dacă sunt momente „fertile”, cu diferențe majore față de restul, ar fi bine să le exploatați la maxim.

6. People

După cum sugerează și numele, în acest tab veți găsi informații despre audiența voastră, împărțită în trei categorii: cei care au dat like la pagină, deci fanii voștri („Your Fans”), cei la care ajunge conținutul publicat de voi („People Reached”) și cei care au o reacție la acesta („People Engaged”).

Facebook Insights furnizează informații cu privire la sexul acestora, grupa de vârstă, localizarea și limba vorbită. Țineți cont de aceste informații atunci când îi abordați și vedeți ce puteți face pentru a atrage și alte categorii de vârstă, dacă vreți să vă extindeți audiența. Iar dacă vreți să creșteți rata de engagement, atunci generați conținut ținând cont de profilul celor care se implică cel mai mult în conversații. Astfel, dacă observați, spre exemplu, că cei mai activi utilizatori sunt femeile cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani și că tipul de conținut care generează cel mai mare grad de engagement constă în clipuri, atunci puteți genera conținut video pentru această categorie de public.

***

Toate aceste date pot fi exportate în Excel și analizate amănunțit, filtrate și interpretate. Nu le folosiți doar ca să dați socoteală în momentul raportărilor, ci consultați-le periodic și adaptați-vă conținutul și abordarea audienței din mers.

Totodată, nu uitați că toate aceste date trebuie corelate cu obiectivele stabilite inițial și puse în relații complexe. Nu izolați datele despre audiență de cele despre conținut, ci încercați să identificați conexiunile dintre ele, pentru că fac parte dintr-un tot unitar: o anumită audiență are o anumită afinitate către un anumit tip de conținut, pentru că acesta răspunde la un set specific de nevoi.

Sursă Foto: Shutterstock.