În Tips & Tricks

Ce ştim despre vizitatori folosind Google Analytics | Training Ctrl-D

Participanţi eveniment Ctrl-D

Specialistul în Web Analytics, Ionuţ Radu Munteanu, a vorbit în cadrul primului eveniment Ctrl-D despre cum puteți folosi de datele din Google Analytics pentru a afla informaţii despre comportamentul vizitatorilor pe site.

Cum vă poate ajuta această etapă să vă dați seama ce faceți bine sau rău pe site-ul propriu şi cum îl puteți optimiza, aflați vizionând filmarea de mai jos:

Language & Location

Acești indicatori ne ajută să aflăm de unde vin vizitatorii voștri și ce limbă au setată. De reținut că se poate specula că utilizatorii care au browserul în engleză ştiu această limbă însă acest indicator nu ne ajută foarte mult dacă nu îl asociem cu altele, cum ar fi sursele de trafic, pentru a vedea dacă limba browserului sau locaţia influenţează cu adevărat comportamentul utilizatorilor.

New vs. Returning

Dacă un utilizator se întoarce pe un site, poate însemna că a reţinut că acolo găseşte informaţii utile sau că a avut o experienţă anterioară plăcută. În cazul în care nu se întoarce, poate că acel site nu a fost important pentru utilizator.

Analizând într-o anumită perioadă de timp, valoarea unui site este dată de numărul celor care se întorc pe site, fiindcă acest indicator simplu defineşte adevărata comunitate a site-ului.

Browser, Operating System & Device

Acești indicatori ne pot fi de mare ajutor când, de exemplu, din cauza anumitor specificații tehnice ale unor browsere, sisteme de operare sau device-uri, pot apărea probleme de afișare, ceea ce ar putea cauza creșterea ratei de abandon de pe site. Pentru a nu pierde vizitatori din această cauză, acești indicatori trebuie analizați într-o perioadă de timp și luate măsuri, dacă este cazul. De exemplu, dacă nu avem o versiune mobilă a site-ului și observăm că rata de abandon a celor ce vin de pe mobil e mare, putem crea una.

Traffic Sources

Sursele de trafic reprezintă un indicator foarte important, fiindcă suntem interesați de sursele care aduc trafic de calitate, măsurat în volum sau durată. Sursele de trafic pot fi directe (utilizatori care scriu adresa web direct în bara de adrese), organice (căutări din motoarele de căutare), de pe rețele de socializare sau alte site-uri ce trimit spre noi (referrals).

Google Search Queries

Pe un raport din Google Analytics, Ionuț a analizat numărul de afişări ale site-ului în rezultatele organice, cuvintele cheie pentru care s-a afişat site-ul şi pe ce poziţie medie.

Content

În partea de „Content” din Google Analytics putem vedea ce pagini au vizualizat vizitatorii şi ce au făcut. Putem vedea care a fost rata de abandon pentru anumite pagini sau dacă sursele de trafic pentru acele pagini aduc trafic de bună calitate.

Specific pe site-ul propriu, trainerul Ionuţ Radu Munteanu a arătat şi cum se fac filtre aplicate pe profile, rapoarte personalizate, precum și cu ce ne ajută „real time” şi „advanced segments”.

Urmează o ultimă parte a seriei de articole cu un studiu de caz despre câteva instrumente complexe, dar necesare, ce trebuie folosite în Google Analytics.