În Tips & Tricks

Cu ce ne ajută un soft de inbound marketing?

inbound marketing hubspot

Rolul unui soft de inbound marketing este de a ne ajuta să ne atingem mai bine și mai repede obiectivele (vizite – lead-uri – clienți) și de a oferi claritate asupra rezultatelor pe care le aduce fiecare tactică din proces.

Înainte de a intra în detalii, este necesar să amintim metodologia de inbound marketing, descrisă pe larg în cele 3 părți ale tutorialului anterior:

Tutorial de inbound marketing – partea I
Tutorial de inbound marketing – partea II
Tutorial de inbound marketing – partea III

inbound marketing

Prin urmare, un soft de inbound marketing ne ajută:

  • să atragem mai mulți vizitatori pe site;
  • să generăm mai multe lead-uri;
  • să convertim aceste lead-uri în clienți care vor deveni ulterior ambasadori ai brandului.

Vom vedea mai departe o serie de funcționalități utile:

1. Contact management

inbound marketing 2

Interacțiunea contactelor cu site-ul

O astfel de platformă trebuie să ne ofere, în primul rând, claritate asupra interacțiunilor pe care fiecare contact (prospect, client, partener etc.) îl are cu paginile site-ului, cu ofertele noastre sau cu conturile de social media. Înțelegând care este nivelul de interacțiune al fiecărui lead, vom putea lua decizii corecte la nivel de business.

În plus, putem seta alerte de fiecare dată când un lead ne vizitează site-ul sau o pagină specifică, precum pagina de servicii sau cea de contact.

Segmentarea bazei de contacte

Un soft de inbound marketing trebuie să segmenteze automat baza de contacte, în funcție de diverse criterii:

  • Stadiul în care se află în procesul de achizițieLead informațional – Lead calificat din punctul de vedere al marketingului – Lead calificat din perspectiva vânzărilor – Oportunitate de vânzare – Client/Promotor
  • Criterii de segmentare pe care le obținem cu ajutorul formularelor smart (vezi opțiunea customer profiling)Acestea pot fi: industria din care face parte, rolul pe care îl ocupă în companie, numărul de angajați etc.; toate acestea sunt puncte cheie în segmentarea bazei de contacte, care trebuie să se facă atât manual, cât și automat, prin adăugarea contactelor în liste, pe măsură ce colectăm lead-uri.

2. Integrarea marketingului cu vânzările

Pentru că marketingul inbound este orientat către rezultate reale, un astfel de soft trebuie să permită integrarea cu un CRM în așa fel încât lead-urile care sunt calificate din punctul de vedere al vânzărilor să poată fi înmânate automat echipei de vânzări.

3. Customer profiling

Funcția de customer profiling permite crearea unui profil cât mai detaliat pentru fiecare contact, în mod progresiv. Un vizitator nou care ajunge pe site nu este pregătit să completeze, spre exemplu, un formular cu foarte multe câmpuri. În schimb, pe măsură ce acesta interacționează cu diverse oferte din site, putem colecta informații suplimentare, care să ne ajute să întregim profilul lui.

Despre cum să creșteți rata de conversie prin funcția de progressive profiling, puteți citi aici.

4. Lead scoring

Lead scoring-ul este o funcționalitate de nelipsit pentru companiile care procesează un număr foarte mare de lead-uri pe site, dar care irosesc prea multe resurse în procesarea lor la nivel de vânzări, din cauza faptului că multe dintre lead-uri nu sunt calificate. Un astfel de sistem îți permite să acorzi puncte diferitelor tipuri de acțiuni din site și să sortezi lead-urile după scorul pe care îl obțin.

5. Marketing automation

Automatizarea marketingului se referă, în special, la realizarea unui plan de contactare automată a lead-urilor prin intermediul e-mailului, într-un mod personalizat, care să țină cont de stadiul în care se află în procesul de achiziție, de informațiile pe care le deținem din profilul și de interacțiunea lead-urilor cu site-ul.

6. Personalizarea experienței utilizatorilor

O experiență personalizată aduce cu siguranță o rată de conversie mai bună. Cu ajutorul acestei funcționalități și folosindu-ne de datele pe care le-am colectat cu ajutorul sistemului de progressive profiling, putem personaliza întreaga experiență a unui contact.

Putem personaliza e-mail-urile, paginile de mulțumire, dar și paginile site-ului. Pentru a întâmpina nevoile specifice ale fiecărui lead, pe site se vor afișa mesaje, fotografii, call to action-uri și oferte adaptate la informațiile pe care le avem despre user și la stadiul în care se află acesta în procesul de achiziție. Așa cum fac și cei de la Amazon, spre exemplu.

Mai multe detalii despre cum să personalizați experiența utilizatorilor în acest stil, găsiți în acest articol.

Alte funcționalități utile

De asemenea, este recomandat ca un soft de inbound marketing să conțină și:

  • instrumente de optimizare a paginilor site-ului pentru motoarele de căutare, de monitorizare a cuvintelor cheie și linkurilor;
  • instrumente de publicare a conținutului pe rețelele sociale și de monitorizare a cuvintelor de brand sau a competitorilor;
  • un sistem ușor de creare și publicare a landing page-urilor;
  • monitorizarea performanței butoanelor de tip call to action;
  • posibilitatea de a face A/B testing;
  • gestionarea întregii activități de emailing;
  • raportarea rezultatelor obținute din fiecare tactică sau regrupate pe campanii;
  • raportarea rezultatelor în funcție de cele 3 niveluri de obiective: vizite, lead-uri, clienți.

 

Alegerea unui soft de inbound marketing nu este tocmai ușoară, prin urmare, luați în calcul funcționalitățile specifice ale fiecăruia, bugetul și timpul pe care trebuie să îl investiți pentru a învăța să îl folosiți.

 

Hubspot este preferatul meu pentru derularea campaniilor de inbound marketing, pentru că integrează toate instrumentele de care ai nevoie la costuri rezonabile, însă vă recomand să citiți acest articol care descrie cele mai populare 5 softuri de inbound marketing și să faceți alegerea potrivită în funcție de nevoile voastre specifice.
Sursă imagine: Shutterstock