În Tips & Tricks

Cum influenţează comenzile vocale strategia SEO

Ilustratie_Gata

Una din tehnologiile cele mai în vogă, introdusă în ultimii ani, Voice Search, are creșterea cea mai mare de pe piaţă la nivel global. Creșterea ține cont de faptul că anul trecut, potrivit Google, 20% dintre toate interogările au fost pe bază de voce.

Comenzile vocale se fac pe smartphone, iar cum Google trece acum la mobile index este ușor de înţeles de ce sunt atât de importante într-o lume digitală ce are în centru telefonul mobil.

Evident, odată cu popularitatea comenzilor vocale, comercianţii din lumea întreagă trebuie să se adapteze, deoarece vechile strategii SEO nu vor mai fi eficiente. Discutăm aici despre modul ȋn care comenzile vocale influenţează și modelează strategiile SEO.

Telefonul mobil plasat pe primul loc

Website-ul vostru trebuie optimizat pentru mobil. După cum am menționat anterior, accentul pus de Google pe domeniul mobil face ca website-ul să fie poziționat în ierarhie în funcție de acest criteriu.

Prin urmare, când website-ul funcționează pe smartphone trebuie să oferi utilizatorului o interacțiune de calitate. Mai mult, este foarte important ca setările de locație să fie aduse la zi, acestea jucând un rol central în comenzile vocale.

Gândiți-vă de câte ori ați vrut să găsiți “restaurants near me” („restaurante de lângă mine”) sau “shops near me” („magazine de lângă mine”).

Conţinutul conversaţional

Pe cât de evident pare, oamenii nu vorbesc așa cum scriu.
Încercați să citiți cu voce tare ce vedeți pe un website și veți sesiza diferența. O parte din conținutul scris poate nu sună tocmai bine, unele expresii pot fi prea lungi și se pot utiliza cuvinte ce nu sunt uzuale în vorbire.

Mai mult, unele website-uri au un ton prea formal, sec chiar. Când vine vorba de interogări, diferențele sunt și mai clare.

De exemplu, este natural să scriem “Restaurants Colosseum”, pentru a afla ce restaurante sunt aproape de Colosseum în Roma. Când folosim Siri sau Google Assistant, abordarea naturală este de a spune ”What’s the closest restaurant to the Colosseum?” („Care este cel mai apropiat restaurant de Colosseum?”).

Pe scurt, conținutul trebuie să aibă un ton conversațional, nu unul formal; şi trebuie să includă expresii uzuale.

Cuvinte cheie long-tail

Deoarece oamenii folosesc expresii lungi în comenzile vocale, este normal ca și cuvintele cheie de mici dimensiuni să fie puțin relevante. Comercianții trebuie să acorde atenție sporită cuvintelor cu puternic impact conversațional, cele înrudite, pe care oamenii le folosesc când caută un produs sau un serviciu prin comandă vocală.

Pentru a eficientiza eforturile voastre SEO, este necesar să utilizaţi cuvinte cheie care evidențiază detaliile și beneficiile produselor voastre, iar dacă e nevoie, expresii sau propoziții specifice.

Ȋntrebări frecvente

Pentru a vă îmbunătăți strategia SEO, includeți pe website o secțiune de Întrebări frecvente (Frequently Asked Questions – FAQ).

Utilizatorii folosesc comenzi vocale în micro-momente (micro-moments), momente când e nevoie de comanda vocală pentru o situație urgentă ce necesită rezolvare. Acestea se împart în patru grupe:

• Vreau să știu: Utilizatorul are o curiozitate pe care dorește să o afle. Persoana caută informație; nu dorește să cumpere ceva.

• Vreau să merg: Utilizatorul caută o afacere locală și dorește să cumpere un produs sau un serviciu.

• Vreau să fac: Utilizatorul a cumpărat ceva sau e pe cale să cumpere ceva. Persoana dorește să afle cum poate să facă ceva bine și cum poate face ceva nou.

• Vreau să cumpăr: Acesta este un moment important. Persoana se află în ultimul stadiu înainte de a cumpăra ceva și încearcă să se decidă asupra detaliilor (de unde se cumpără, cum se cumpără etc.)

A avea o secțiune care răspunde pe un ton conversațional întrebărilor specifice micro-momentelor va duce website-ul vostru departe. Odată cu moda asistentului virtual, putem spune sigur că vom avea comenzi vocale și pe viitor.

Una din cele mai bune metode de a vă familiariza cu ele și de a învăța cum funcționează este de a le utiliza efectiv. Încercați-le şi observați cum vă puteți adapta strategia digitală la acestea.


Ciprian Odobescu, Content Strategist @Subsign
ciprian
O fire curioasă, Ciprian vede marketingul ca fiind spațiul lui de joacă. Când nu se joacă, el poate fi găsit citind informații…. despre orice, sketching idei random sau privind filme și seriale.