În Tips & Tricks

Definirea termenilor din Google Analytics | Training Ctrl-D

Ionuț Radu Munteanu - Training Ctrl-D

Atunci când ne propunem să învățăm un program nou, un prim pas important este să ne familiarizăm cu termenii specifici. La fel se întâmplă și în Google Analytics: pentru a transforma în informații datele furnizate de această platformă, trebuie să știm la ce se referă acei termeni și cum ne pot ajuta.

În continuare, puteți vedea înregistrarea video preluată de la primul eveniment Ctrl-D în care Ionuț Radu Munteanu, trainer specializat în Web Analytics, vorbește despre noțiunile-cheie pe care le urmărim în Google Analytics:

Ce pot să aflu din Google Analytics?

Google Analytics oferă o multitudine de date despre numărul de vizite, vizitatori, numărul de vizite noi, durata vizitelor, proporția vizitelor noi, durata medie a vizitelor, câte pagini (inclusiv câte pagini unice) se vizualizează în cadrul unei vizite, bounce rate și îndeplinirea obiectivelor.

Definirea termenilor

1. “Visits” și “Visitors”

Pentru a fi și pe înțelesul tuturor, Ionuț Radu Munteanu a comparat o vizită pe un site cu „o gentuță” care conține un număr foarte mare de date. De acolo putem afla care este tipul vizitei (dacă e făcută de un vizitator nou sau de unul care revine pe site sau de un vizitator unic), care este numărul de pagini unice vizualizate sau numărul de pagini încărcate de mai multe ori.

De reținut faptul că dacă un vizitator intră pe site și nu mai face nicio acțiune timp de 30 de minute, în momentul în care revine și intră pe o nouă pagină din site, se înregistrează o nouă vizită, pentru că expiră cookie-ul _utmb. Totodată, dacă el intră de pe un alt browser sau de pe un alt dispozitiv, este considerat vizitator nou, pentru că se scrie un alt cookie.

2. “New Visits Rate” și “Pages per Visit”

News Visits Rate se referă la proporția vizitelor noi în cadrul site-ului  și se calculează făcând raportul dintre  vizite și vizite noi.

În ceea ce privește Pages Per Visit (numărul de pagini vizualizate în cadrul unei vizite), acesta se referă la raportul dintre paginile vizualizate și vizite (Pages Per Visit).

3. “Bounce Rate”

Termenul „bounce” se referă la acţiunea singulară a unui utilizator care intră pe o pagină din site și iasă fără a accesa şi alte pagini.

Rata de abandon (Bounce Rate) este unul dintre cei mai importanți metrici din Google Analytics. Acesta poate arăta, în anumite cazuri, cât de potrivită este pagina pentru așteptările vizitatorului și dacă ar trebui să o îmbunătățim. Acest criteriu se aplică doar în anumite cazuri pentru trebuie să ţinem cont de natura site-ului și tipul de utilizatori.

Dacă vorbim despre bloguri ce au cititori fideli, familiarizaţi cu articolele bloggerului, este de înţeles de ce cititorii vor intra să citească doar ultimul articol postat și vor ieşi fără să mai navigheze pe alte pagini din site, drept urmare, rata de bounce rate va fi mare.

4. “Goal-uri”

Prin goal sau obiectiv înțelegem o acțiune dorită de către proprietarul site-ului.

Ce ne  putem dori de la un blog, de exemplu?

  • Completarea unui formular;
  • Abonarea la newsletter;
  • Abonarea la Feed;
  • Postarea unui comentariu;
  • Vizitarea unei anumite pagini sau a unei succesiuni de pagini;
  • Timp petrecut pe site;
  • Număr de pagini vizitate.

După ce ne-am familiarizat cu termenii specifici, vom descoperi în următoarele două articole ce putem afla despre vizitatori folosind Google Analytics şi partea practică a trainingului, ce constă într-un studiu de caz pe site-ul lui Ionuţ Radu Munteanu.