În Tips & Tricks

E-mail marketing: 10 factori care îți pot aduce succesul unei campanii

campanii-de-succes

Comunicarea prin e-mail marketing este personală, directă, convingătoare, ieftină și măsurabilă. Pentru multe afaceri, newsletterele aduc vânzările cu investiția cea mai mică. Cu toate acestea, dacă vrei să ai succes cu orice tactică de marketing online, este foarte important să ai grijă cum faci implementarea.

 

O regulă a comunicării online este că nu există reguli… de fapt există, dar trebuie să testezi ca să vezi care funcționează pentru afacerea ta.

În acest articol îți prezint 10 factori care îți pot aduce succesul sau eșecul unei campanii de e-mail marketing. Pe aceștia îi poți testa în mod continuu pentru a-ți îmbunătăți rezultatele.

Ce îți recomand să măsori pentru a determina succesul unei campanii de e-mail marketing:

  • rata de deschidere a mesajelor;
  • rata de click în mesaje;
  • rata de dezabonare;
  • numărul de vânzări din newslettere;
  • valorea unei comenzi din campaniile de e-mail marketing.

Citește în continuare care sunt cei 10 factori care îți pot crește indicatorii de succes.

Permisiunea și relația cu abonații  

Înainte să începi orice acțiune de e-mail marketing este important să te asiguri că primești permisiunea abonaților tăi să le trimiți informări.

În caz contrar mesajele tale au șanse să fie marcate ca SPAM, iar pe viitor să ajungă direct acolo. Acest lucru va duce, evident, la scăderea ratei de deschidere.

Dacă ai primit permisiunea, în acest caz, te ajută să construiești o relație cu abonații. Oferă conținut valoros, informativ sau de divertisment, nu doar promoțional sau de vânzări.

Binecunoscutul antreprenor și consultant de digital media Gary Vaynerchuk a scris o carte despre regula jab, jab, jab, right hook care presupune ca înaintea unui mesaj promoțional să oferi alte 3 mesaje utile/de divertisment care să stârnească o reacție emoțională.

Dacă vei face acest lucru, mesajele tale vor fi așteptate și dorite de către abonații tăi, deci îți va crește rata de deschidere.

 

Segmentarea

Încearcă să vinzi sutiene bărbaților prin e-mail marketing. Oare vei avea succes? Adevărul este că șansele vor fi destul de mici, spre deosebire de astfel de campanii adresate femeilor.

La fel, dacă vinzi case, nu te ajută să trimiți newslettere săptămânale cu oferte la clienții care tocmai și-au achiziționat o casă.

Probabil că următoarea lor achiziție de acest fel va fi doar peste 10-20 de ani sau nici atunci.

Recomandarea mea este să faci segmentări pe categorii de clienți și să comunici pe limba lor. Câteva exemple de segmente la care te poți gândi:

– bărbați vs. femei;

– clienți vs. prospecți;

– Millenials vs. Gen Z;

 

Cu cât îți cunoști mai bine clienții, cu atât vei ști cum să-i împarți mai bine în grupuri omogene și să vorbești diferențiat pe interesul fiecărei categorii.


Analiza

Înainte să trimiți orice newsletter, analizează alte apariții online și asigură-te că:

– mesajul tău este adevărat;

– mesajul tău este unic;

De asemenea, fă tot posibilul să-ți cunoști abonații la fel de mult ca pe cei mai apropiați prieteni. Să le cunoști pasiunile, interesele, experiența în domeniul tău, fricile, problemele etc.

Toate aceste informații le poți folosi pentru a construi mesaje valoroase. În acest fel, ai șanse să-ți loializezi abonații și să nu ai comentarii negative privind mesaje copiate, inutile, care le pierd vremea.

 

Expeditor

Pentru unii clienți ai agenției am testat folosirea unor diferiți expeditori și am observat că în unele cazuri expedierea newsletterelor din partea unei persoane, în loc de folosirea numelui companiei ca expeditor, crește rata de deschidere.

De asemenea, se construiește mult mai ușor un raport de apropiere cu abonații.

Încearcă și tu și vezi dacă te poți folosi de acestă informație.

 

Zile și ore de expediere

Pentru newsletterele de business se știe că ratele de deschidere sunt mai mari în timpul săptămânii de lucru, la orele dimineții.

Cu toate acestea, ziua și ora cele mai propice pentru expedierea mesajelor tale vor trebui să le descoperi prin testare. Contează ce conținut oferi, cui te adresezi, cât de complex este mesajul sau ce decizie trebuie să ia abonatul în urma lecturării newsletterului tău.

Spre exemplu, dacă ai un magazin care vinde șosete, sunt mai mari șansele ca newsletterele tale să fie deschise seara, după orele de lucru sau în weekend.

Dar dacă comunici o oportunitate de francizare a afacerii, atunci mai bine comunici în programul de lucru, marți, miercuri sau joi.


Subiect

În copywriting se recomandă să folosești power words în conținutul subiectelor de newslettere.

Ideea este să atragi atenția și să stârnești curiozitate pentru ca e-mailul tău să fie deschis. Un subiect banal sau care oferă toată informația din prima are șanse mari să fie ignorat sau șters fără a mai fi citit.

Alege cu atenție subiectele. După ce acumulezi un istoric de trimiteri de mesaje, analizează ce a funcționat cel mai bine pentru creșterea ratei de deschidere și testează în continuare cuvintele care consideri că au prins cel mai bine.


Textul de previzualizare

Înainte de a deschide un newsletter, apare în inbox și un mic text de previzualizare. După subiect și expeditor, acesta este al treilea factor ca importanță care îți influențează rata de deschidere.

Îți recomand să folosești texte introductive, care să facă cititorul să deschidă mesajul tău.


Valoarea conținutului

Știi acea vorbă de la americani „fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me”? S-ar putea să scapi cu un newsletter slab și apoi abonații să-ți deschidă în continuare mesajele, însă dacă le înșeli așteptările de prea multe ori vei vedea că-ți crește numărul de dezabonați.

Dacă îți faci bine temele de la punctul 3, vei ști ce să comunici prin newslettere încât să nu plictisești. Recomandarea mea este să încerci pe cât posibil să diversifici tipul de mesaje pe care le trimiți. Abonații au nevoie de stabilitate, dar și de noutate.


Structura conținutului

Ce ai prefera să găsești într-un newsletter?

A. Un text de 3.000 de cuvinte (de 3 ori mai mare ca acest articol)

B. Un newsletter cu 4 paragrafe scurte, fiecare cu imagini reprezentative, care transmit un mesaj cât un articol cu 3.000 de cuvinte?

Un text bine structurat, cu titluri clare, cuvinte şi link-uri evidenţiate, liste și imagini, va fi mult mai ușor de parcurs decât un text monoton fără nicio evidențiere.

Ai grijă la structura mesajelor tale și vei avea șanse mai mari să-ți atingi obiectivele.


Call-to-action

Dacă cunoști foarte bine scopul campaniilor tale de e-mail marketing, atunci pregătește și mesajele/butoanele de acțiune. Fă tot posibilul ca fiecare newsletter să aibă cel puțin un îndemn (call-to-action), chiar dacă este doar un mesaj de informare. Iată câteva tipuri de mesaje pe care le poți folosi:

  • trimite acest e-mail la câțiva prieteni;
  • răspunde-mi cu un feedback;
  • vezi oferta;
  • descarcă eBook-ul;
  • înscrie-te acum.

Oricine poate face campanii de e-mail marketing, însă diferența dintre amatori și profesioniști o fac atenția la detalii, experiența și cunoștințele.

***

Călin Biriș, Senior Partner @Loopaa Marcom

Călin BirișÎn prezent, Călin este partener în cadrul agenției Loopaa Marcom și oferă suport în planificare și implementare de marketing pentru clienții agenției. A fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.