În Tips & Tricks

Facebook Live sau despre curajul de a fi spontan

facebook-live

În decembrie anul trecut Facebook a lansat Live streaming-ul și de atunci, influențatori sau branduri au început încet, încet să îl testeze. Cei mai curajoși și-au asumat greșeli, dar și momente sclipitoare, ceilalți au abordat acest nou feature, pasiv, transmițând live de la evenimente, fără un input creativ. Dar hai să vedem despre ce este vorba și care sunt cele mai importante tips & tricks pe care le putem pune în aplicare chiar de astăzi.

Ca să pornești un Live e simplu, intri pe Facebook  de pe mobil, neapărat după ce ai găsit o conexiune foarte bună la Internet, Write post din pagina unde ești admin, adaugi o descriere, îți aranjezi părul și ești Live.

facebook liveScreenshot_2016-06-14-08-45-24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aici poţi vedea cum arată câteva live-uri care se desfășoară chiar în acest moment:

live harta

Înregistrările Live pot avea până la 90 de minute, vizitatorii au opțiunea Follow, ceea ce le va aduce o notificare de câte ori vei mai transmite Live, iar clipurile rămân disponibile pe pagina ta după ce transmisiunea s-a încheiat.

Primul Live din România pe care l-am văzut a fost creat de Alexandru Negrea, GM la Social Smarts, care de atunci s-a specializat pe asta. Puteți urmări mai multe aici: www.facebook.com/alexandrunegrea/videos  

De ce Live-urile lui sunt bune?

  • Păstrează elemente de spontaneitate, nu are un script;
  • Oferă conținut relevant pentru audiența lui – oferă sfaturi din zona Social media;
  • Are câte un invitat, ceea ce aduce diversitate și dinamism vizual;
  • Interacționează cu comentatorii, răspunzându-le la întrebări și rostindu-le numele;
  • Reia tema discuției din când în când pentru cei care au intrat mai târziu (ca la radio).

Revenim puțin mai jos cu mai multe tips & tricks, însă până atunci, o întrebare legitimă:

De ce să folosesc Facebook Live în calitate de brand?

Desigur, acest nou tip de conținut este unul riscant. Orice se poate întâmpla pe parcursul unui Live, controlul pe care îl ai este moderat. Invitatul tău poate să se blocheze, tu poți oricând să te bâlbâi sau să râzi necontrolat.

Curentul se ia, începe să plouă și un liliac ți se încurcă în păr, însă cum ar fi dacă ai trece peste aceste momente cu umor? Priceless. Audiența ta ar fi cucerită pe loc și view-urile ar crește exponențial. De ce să alegi Live-ul pentru promovarea produselor tale?

  • Facebook împinge sus în newsfeed acest tip de conținut, așa că va fi mai vizibil organic decât alte tipuri de postări;
  • Să te expui în acest fel spune exprimă încredere de sine, transparență, apropiere față de public;
  • Creezi o conexiune intimă cu fanii, prin faptul că îi implici și pe ei, prin comentariile pe care le lasă în crearea video-ului;
  • Oferi fanilor șansa de a fi lângă tine AICI și ACUM, în cel mai fierbinte moment al unei acțiuni, chiar când ea se petrece.

Tipuri de conținut pe care le poți oferi:

  • Interviuri statice (unul sau doi invitați) sau dinamice (pe stradă);
  • Live art (un artist crează ceva pe loc și e filmat în procesul creației);
  • Transmisiuni de la evenimente cu comentarii de la prezentator;
  • Product fun (oferi produsul unor persoane random și îi lași să îl folosească/ să se distreze cu el).

În speranța că v-am convins, haideţi să mai vedem o serie de șmecheriii utile:

  • Așteaptă cel puțin 2 ore înainte și după un Facebook Live pentru publicarea altei postări;
  • La începutul video-ului prezintă-te și  spune despre ce este video-ul. Apoi repetă asta de mai multe ori pe parcursul lui, pe scurt;
  • Ia-ți un ajutor care să răspundă în scris la mesaje și să ți le semnaleze pe cele mai interesante;
  • Poți bloca comentatorii dacă e cazul, click pe poza lor de profil din dreptul comentariului;
  • Cere vizitatorilor să dea like, share, să comenteze și să dea follow, de mai multe ori pe parcursul video-ului;
  • Păstrează conținutul vizual cât mai dinamic, gândește ca un regizor;
  • Promovează live-ul de mai multe ori, cu cel puțin o zi înainte;
  • Urmărește insight-urile (câte minute a fost vizualizat, vizitatori unici, vizualizări, procent de vizualizare – cât la sută a fost văzut până la capăt, numărul maxim de vizitatori de la un moment dat, reach, reacții, comentarii, share-uri).

Curaj și succes să aveți!