În Tips & Tricks

Prima impresie contează – Home Page și secțiunea „Despre”

about page homepage

În mediul digital, prima impresie dintre un utilizator și o companie de care nu a auzit până atunci e dată de contactul cu Home Page-ul unui site de prezentare și secțiunea „Despre” a acestuia. Aceste două pagini trebuie să înglobeze esența unui business, să ofere indicii despre cine este și ce face, și toate acestea într-un mod atractiv și personal.

Home Page

Indiferent de nișa căreia se adresează un site, Home Page va fi, inevitabil, cea mai vizitată pagină, întrucât reprezintă locul unde ajung cei mai mulți vizitatori și punctul de plecare către celelalte secțiuni ale site-ului. Fie că vorbim despre vizitatorii loiali, care urmăresc site-ul constant, fie despre „noii veniți”, ambele categorii accesează site-ul cu un scop bine determinat: caută o informație specifică, clar definită. Astfel, interacțiunea lor cu Home Page-ul site-ului vostru va fi factorul determinant în decizia lor de a continua căutarea acelor informații sau de a continua căutarea pe alte site-uri.

În consecință, este important să transformați Home Page-ul într-o adevărată carte de vizită a business-ului vostru, evidențiind serviciile sau produsele pe care le oferiți și să anticipați ce informații vor să afle utilizatorii pe site-ul vostru, asigurându-vă că acestea pot fi accesate facil.

Iată câteva elemente pe care nu trebuie să le lăsați la voia întâmplării atunci când gândiți și construiți textele de pe Home Page.

Segmentați pagina: titluri și subtitluri

Fiind de cele mai multe ori prima pagină văzută de un utilizator, un Home Page eficient trebuie să-i atragă atenția, să îi capteze bunăvoința și să îl determine să exploreze. Pentru a atrage atenția, încercați să oferiți cât mai multe informații într-o formă cât mai simplă. Alegeți titluri și subtitluri atrăgătoare, inserați chiar și un call to action, dacă este cazul, și folosiți cuvinte cât mai puternice, de impact. E bine ca adresarea să fie personală, prietenoasă, iar textul să comunice în mod clar și răspicat ce beneficii le oferiți utilizatorilor.

Scanați pagina: cât de ușor este de parcurs?

Încercați să vă detașați de textul pe care l-ați scris și gândiți-vă cât de atenți sunteți voi atunci când vizualizați un site pentru prima dată. Cel puțin la început, cei mai mulți dintre utilizatori nu citesc, ci scanează. Fiecare cuvânt cheie, fiecare titlu sau subtitlu existent pe site trebuie să-l facă pe cititor să-și dea seama despre ce este vorba, fără alte explicații.

O variantă utilă și foarte populară de structurare a textului pe Home Page este enunțând beneficiile principale ca titluri, detaliind într-o propoziție sau două sub fiecare dintre acestea. O alternativă la fel de eficientă este construirea textului sub formă de întrebare-răspuns, cu condiția ca întrebările chiar să vizeze probleme sau curiozități reale ale consumatorilor.

Modul de navigare este și el foarte important, așa că cereți părerea designerului și vedeți în ce măsură puteți opta pentru o navigare atipică.

Fiți specifici

Conținutul specific și personalizat conform profilului publicului țintă este unul dintre factorii care vor determina dacă utilizatorii vor acorda sau nu atenție paginii respective. Conținutul original denotă credibilitate, iar utilizatorii sunt în permanentă căutare de informații utile și autentice.

Încercați să evitați descrierile plictisitoare sau prea lungi și limbajul de lemn al marketingului, oferind în schimb texte ușor de parcurs, dar creative și originale, astfel încât utilizatorii nu doar să înțeleagă cine sunteți și ce puteți face pentru ei, dar să le și placă modul în care comunicați.

Nu ocoliți glumele, abordarea mai îndrăzneață sau jocurile de cuvinte, dacă acest tip de abordare se potrivește publicului vostru țintă. Personalizarea este cuvântul-cheie al comunicării în spațiul digital, așa că dacă aveți informații specifice despre publicul vostru, țineți cont de acestea în elaborarea mesajelor.

Exprimați-vă pe limba publicului

Continuând ideea anterioară, nu cădeți în capcana utilizării unui limbaj comun, pe înțelesul tuturor, dacă publicul vostru este unul de nișă. Uneori, termenii de jargon vă pot ajuta să vă poziționați ca un expert în domeniu și să transmiteți vizitatorilor credibilitate și autoritate în domeniu.

Ca recomandare generală însă, fie că folosiți termen de jargon sau din vocabularul comun, e bine ca propozițiile să fie scurte, la diateza activă și formă afirmativă, pentru a conferi dinamism și energie textului.

Spuneți o poveste

Poveștile au rolul de a sensibiliza receptorii unui mesaj și de a face o informație mai ușor de digerat. În plus, poveștile ajută la o înțelegere mai rapidă și mai facilă a unor mesaje complexe, așa că dacă aveți impresia că nu puteți prezenta un serviciu sau o anumită funcționalitate într-un mod simplu și cuvinte puține, poate că o poveste cu personaje simpatice, în care fiecare vizitator să se poată regăsi, este exact soluția de care aveți nevoie.

Secțiunea „Despre”

Sursă imagine: Shutterstock
Sursă imagine: Shutterstock

După Home Page, pagina „Despre” este printre cele mai accesate pe un site de prezentare. Aceasta nu trebuie să aibă nici aspectul unui CV, nici a unei biografii, deși are un scop similar cu acestea: transmiterea de informații precum istoricul și evoluția unei anumite companii. Secțiunea „Despre” trebuie să ofere utilizatorilor o idee despre companie, despre misiunea și valorile în care crede și despre serviciile oferite de aceasta.

Conținând informații mai degrabă plictisitoare decât atractive, alegerea celei mai bune abordări pentru această pagină este de foarte multe ori dificilă, de aceea v-am pregătit câteva sfaturi cu privire la ce trebuie să conțină această pagină.

Amintiți-vă despre cine e vorba de fapt

Dacă nu știți cum să începeți pagina „Despre”, luați în considerare cele 5 întrebări „sfinte” ale jurnalismului: cine?, ce?, când?, unde? și de ce?. Ulterior, găsiți cea mai atractivă formă în care puteți așeza răspunsurile la aceste întrebări. Deși e de multe ori ignorată, întrebarea „de ce?” este foarte importantă, pentru că oferă argumente vizitatorilor.

Storytelling-ul este o abordare potrivită și în acest caz, mai ales dacă vreți să mergeți pe o abordare cronologică a conținutului, cu accent pe evoluție. Încercați însă să nu copleșiți vizitatorii cu detalii irelevante, iar dacă sunt într-adevăr foarte multe de menționat, găsiți o formă grafică mai atractivă în care să puneți conținutul. Un timeline sau un infografic poate fi o soluție adecvată în acest sens.

Lauda de sine nu miroase-a bine

Deși această secțiune este singurul loc în care vorbiți despre voi și doar despre voi, nu luați acest lucru ca pe o șansă de a pune toate superlativele pe care le cunoașteți în două paragrafe. Umilința face uneori minuni, așa că este important să vorbiți cât mai obiectiv despre realizările voastre, fără a exagera și fără a promite lucruri pe care nu le veți putea livra.

O atitudine transparentă și umană, în care vă recunoașteți limitele și vă tratați eventualele defecte cu auto-ironie va fi mult mai apreciată decât una în care vă supra-apreciați activitatea, cu speranța că cei care citesc vor și crede tot ceea ce ați scris acolo.

Actualizați constant informațiile

Lucrurile se schimbă în permanență, așa că nu uitați să vă asigurați de faptul că informațiile prezentate în pagina „Despre” sunt actuale. Fie că este vorba despre produse, servicii sau personal, verificați că toate detaliile sunt în conformitate cu realitatea.

Prezentați-vă ca de la om la om

Este foarte important ca cei care ajung la voi pe site să nu simtă mesajele ca fiind reci și impersonale. Iar dacă le pot asocia și o față umană – chiar și a unui personaj animat -, cu atât mai bine. Profitați de posibilitățile tehnice pe care le aveți la dispoziție pentru a face mesajul cât mai uman cu putință.

Spre exemplu, descrierea unei companii ar putea fi redată sub forma unui clip în care angajații vorbesc despre ce înseamnă respectiva companie pentru ei. Sau un simplu „How it’s made”, dacă este relevant pentru serviciul sau produsul respectiv. De menționat aici faptul că, dacă nu aveți posibilitățile necesare pentru a face un material de o calitate foarte bună, mai bine limitați-vă la un simplu text, încercând să fiți mai prietenoși în ton și abordare.

***

După cum am spus, utilitatea și atractivitatea informațiilor oferite în Home Page și secțiunea „Despre” a unui site de prezentare pot influența calitatea raportului pe care consumatorii îl vor avea cu brandul prezentat, mai ales dacă site-ul este primul contact pe care îl au cu acesta.

Sursă imagine: Shutterstock