În Tips & Tricks

Recomandări pentru planificarea unei strategii SEO

seo-planificare

Când vine vorba de optimizarea unui site web este important să înțelegi că acesta este un proces care durează. Planificarea unei campanii de SEO este un pas cheie dar este deseori neglijată.

Când te gândești să setezi o campanie de marketing prin SEO, trebuie să iei în considerare toți factorii.

Înainte de a începe să optimizezi On Page și să atragi link-uri, trebuie să analizezi concurența, să cauți oportunități de a atrage trafic, să analizezi site-ul tău și industria.
 

În faza de keyword research…

găsim cele mai bune cuvinte cheie pentru a dezvolta strategia  SEO.

Spre exemplu – să zicem că ai un service auto în Timișoara sau alt oraș, după caz.
 
Poţi face un brainstorming cu colegii / angajații tăi să vezi după ce cuvinte cheie poate fi optimizat site-ul firmei.

După ce ai adunat cuvintele cheie într-un document, recomand să intri pe Keyword Planner  și să introduci acele cuvinte cheie pentru a estima numărul de căutări lunare per cuvânt.

Tool-uri pe care le poți utiliza în faza de research sunt:

Keyword Tool

KWfinder

MOZ Keyword Explorer

 

Următorul pas este prioritizarea cuvintelor cheie de optimizat

Nu are rost să începi să optimizezi după foarte multe cuvinte cheie. Alege maxim 5 cuvinte / expresii cheie.

Recomandarea mea este să alegi cuvinte cheie de tip long tail pentru ca site-ul tău să fie mai ușor de indexat în Google.
 

Găsirea de oportunități

Acest pas se referă la analizarea volumului de căutare a cuvintelor cheie.

Analizează site-urile după cuvintele cheie cu volum mare și vezi ce conținut au.
Dacă vezi că site-urile care se clasează bine pentru cuvinte cheie care au volum mare de căutare dar nu au un conținut de calitate sau conţinutul lor este vechi poți să dezvolți tu un conținut mai bun și să atragi mai multe link-uri.

 

Analiza competiţiei

Analiza concurenței tale trebuie să se bazeze atât pe analiza celor care ocupă primele 5 poziții în Google, dar și a celor care au o prezentă socială puternică.

Aşa îți vei da seama ce tehnici de link building folosesc pentru a se clasa în topul rezultatelor de căutare.

Iată câteva aspecte de analizat:
1. Trafic estimat
2. Autoritatea domeniului
3. Trust Flow
4. Număr de link-uri exterioare
5. Număr de domenii de unde vin link-urile
6. Căutări lunare pe cuvinte cheie

Toate acestea îți vor da o idee generală legată de unde anume se afla site-ul tău, comparativ cu cel al concurenței, dar îți vei face și o idee de cât timp și de ce resurse ai nevoie pentru a surclasa concurența.

Recomand să utilizezi şi SEMrush – un instrument util prin care poți vedea pe ce cuvinte cheie se clasează concurența ta. După ce introduci competitorii în SEMrush recomand să exporți acea analiză. Îți va fi de folos în altă fază de planificare a strategiei de SEO.

O parte importantă a planificării unei strategii / campanii de optimizare a site-ului tău se bazează pe analiza atentă a concurenților tăi. Sunt zeci de tool-uri gratuite de care poți profita, dar recomand și tool-uri plătite care îți vor oferi mai multe informații importante.
 

Oportunitatea de trafic

Următorul pas în analiza și planificarea unei campanii de SEO este să găsești oportunități de a atrage trafic pe site prin căutările organice.

Pentru asta trebuie să dezvolți un proces de keyword research. În această fază analizezi traficul potențial pe care site-ul tău web îl poate atrage prin diverse cuvinte cheie relevante de pe site.

Analizează volumul de trafic pe care aceste cuvinte cheie îl poate atrage în fiecare lună. Apoi, prioritizează cele mai relevante cuvinte cheie pentru produsele/serviciile tale.
 

Auditul de conţinut

Înainte de a planifica și execută o campanie de SEO trebuie să analizezi conținutul de pe site și să afli pe ce pagini mai trebuie să lucrezi.

Spre exemplu, poți updata sau îmbunătăţi conținutul existent, pentru a obține rezultate mai bune.

Este foarte simplu să analizezi conținutul de pe site. Tot ce trebuie să faci este să mergi în Google Analytics și să navighezi în tabul de Behaviour>Site Content>All Pages. Odată ce ești aici, bifează opţiunea de filtrare doar pe traficul organic, după care poți merge în backend pentru a optimiza / completa conținutul actual, în baza insight-urilor obţinute.

Pe lângă Google Analytics poți utiliza și Search Console pentru a analiza traficul de pe site.

 

Analiza conţinutului din industrie

Sunt multe informații de care te poți folosi când vine vorba de analiza conținutului industriei tale. Un instrument preferat pe care îl utilizez este BuzzSumo.

Pentru început, în BuzzSumo introduc câțiva competitori și văd ce conținut produc respectivii.

Tot pentru această etapă mai puteţi folosi Majestic SEO, Ahrefs sau Open Site Explorer.

 

Planificarea generării de trafic prin SEO

Acum vom vedea cum putem planifica o strategie de SEO cu datele adunate din analiza de mai devreme.

De obicei în primă fază se dezvoltă o strategie de conținut, pentru că Google are ca prim factor de clasare a site-urilor în rezultatele de căutare conţinutul.

După ce am analizat site-ul nostru, concurența și industria, trebuie planificată strategia de conținut în jurul unor cuvinte cheie relevante care vor aduce trafic pe site.

După ce am dezvoltat conținutul nostru, o parte importantă a planificării unei campanii de SEO ține mult de realizarea unei strategii de optimizare On Page. Aici mă refer că trebuie să planificăm cât timp și ce elemente trebuie să optimizăm On Page.

De obicei se planifică optimizarea paginilor principale și homepage-ul.

Pentru astra în spreadsheetul de planificare a strategiei de SEO se introduc paginile care trebuie optimizate, ce titluri trebuie dezvoltate, ce meta-descrieri trebuie să scriem, cum optimizezi imaginile, cu optimizezi conținutul, ce date structurate să adaugi per fiecare pagină în parte, ce link-uri interne și externe trebuie să creezi.
 
Acest pas este crucial atât în planificarea strategiei de SEO dar și în implementarea ei.

Alege un cuvânt cheie principal după care optimizezi o pagină și de preferat două-trei cuvinte cheie secundare. Trebuie să te asiguri că întreg conținutul de pe pagină este în jurul unui subiect / expresii cheie.

Titlurile e important să aibă maxim 65 de caractere, cuvântul cheie inclus și să fie persuasive.

Descrierile trebuie să aibă maxim 180 caractere și să îndemne oamenii să dea click pe site-ul tău în rezultatele de căutare.

În planul de SEO e necesar să introduci și subtitlurile potrivite pentru paginile tale, subtitluri care să conțină cuvântul cheie principal sau sinonime ale acestuia.

Pe lângă asta, asigură-te că în spreadsheet ai inclus o listă de image alt tags cu cuvinte cheie pentru imaginile tale.

După ce ai terminat cu planificarea strategiei On Page trebuie să planifici strategia de link building.

În această fază alegi ce fel de link-uri vrei să se îndrepte către site-ul tău.

Recomand să planifici postări pentru blogul tău în care să menționezi ce conținut vei dezvolta, când îl vei dezvolta și cum poți lega acest conținut de site.

Un alt pas în planificarea strategiei de link building este să incluzi o listă de influenceri din industria ta pe care să îi contactezi pentru a dezvolta conţinut pentru blogul lor cu scopul ca ei să îți ofere linkuri către site-ul tău.

Include în planul de SEO și ce platforme sociale vei folosi pentru a atrage link-uri către site. Aici recomand să incluzi Pinterest, Linkedin, Twitter, Google +, Facebook și Instagram.

Poți dezvolta un calendar editorial în care să menționezi ce tip de conținut dezvolți pentru fiecare platformă în parte, când anume vei posta acel conținut și care sunt orele cele mai potrivite pentru a posta pe acele platforme.

Pe lângă aceste elemente de linkbuilding recomand să planifici și o strategie de dezvoltare de conținut video. O idee de început ar fi să faci unboxing la câteva produse, să le prezinți caracteristicile și beneficiile și să postezi aceste video-uri pe diverse platforme.
 

Planificarea unui buget de SEO

Planificarea bugetului de SEO are mai multe variabile precum – cine se ocupă de implementarea procesului de optimizare – este cineva din companie care are know how sau este o firmă specializată de SEO?

Dacă este o persoană din cadrul firmei tale trebuie să incluzi salariul acelui specialist de SEO, timpul de execuție a procesului de optimizare etc.

Dacă este o agenție de SEO trebuie să înțelegi că fiecare agenție are proprile tarife pe care le percepe. Astfel recomandarea mea este să alegi la început un pachet care să includă cuvintele cheie principale după care optimizezi site-ul.

Să nu uităm că planificarea unei strategii de SEO când vine vorba de buget include și achiziția de tool-uri performante dacă vrei să ai un control mai bun asupra activităților de optimizare a site-ului tău.

Nu uita să planifici și strategia de SEO pentru căutările locale. Dacă ai o afacere locală, acest pas este foarte important dacă vrei să ai un site bine clasat în rezultatele de căutare locale.
 

Concluzia acestui articol

Planificarea unei strategii de SEO sau a oricărei campanii de marketing online / offline ține foarte mult de analiza publicului țintă, a elementelor de utilizat, a bugetelor și a tehnicilor care vor fi folosite.

Acum că ai citit acest articol, poți urma pașii de mai sus pentru a contura un plan de SEO care să te ajute în clasarea cât mai bună a site-ului tău în rezultatele de căutare Google și în obţinerea de noi vizite şi clienţi.


Flavius Noja este Marketing Manager la Star Marketing din Timișoara și ajută afacerile mici să atragă clienți online și să își construiască un brand puternic prin strategii și tehnici de marketing online performante.