Toate studiile publicate în ultimii ani arată că smartphone-ul a devenit un obiect de bază pentru cea mai mare parte a populației. Este un gadget reprezentativ, care include funcții precum telefonie, cameră foto – video, portofel digital, GPS, muzica preferată, socializare, comunicare, facilități avansate de divertisment, banking, trading și desigur partea de birou de la distanță, adică elemente utilizate în scop profesional.
Cei mai mulți oameni se întorc acasă imediat ce constată că și-au uitat smartphone-ul, dacă acest lucru se întâmplă. Având cardurile înregistrate pe mobil, în aplicații de tip Google Pay, aproape că nu mai ai nevoie nici măcar de portofel.
În acest context în care telefonul mobil inteligent a ajuns un dispozitiv considerat “vital”, piața de smartphone-uri depășește record după record. Dezvoltarea economică permite tot mai multor oameni să aibă acces la tehnologie avansată, iar producătorii de astfel de gadgeturi încorporează constant funcții din ce în ce mai utile. Inovațiile și optimizările țin adesea și de design și de tot ceea ce înseamnă utilizare practică, de exemplu rezistență la uzură sau performanță a bateriei.
Aplicațiile de mobil au devenit standarde în materie de întreținere a relației cu clienții în cele mai multe industrii, de la comerț la servicii financiare. Lumea divertismentului nu face excepție. Pe lângă aplicațiile de social media, există de exemplu aplicații de video streaming online cu filme și seriale sau aplicații de cazinou pe mobil. Acestea din urmă oferă acces imediat la o mulțime de pacanele online și jocuri de live casino, aflate printre resursele preferate în prezent pentru distracție pe internet în timpul liber.
Topul producătorilor de smartphone-uri în Trimestrul 2 – 2024
Cele mai citite articole
În ceea ce privește vânzările de smartphone-uri la nivel global, topul producătorilor este dinamic și se modifică, mai mult sau mai puțin, de la un raport la altul.
Trendurile se conturează însă pe perioade mai lungi. Astfel, este deja cunoscut faptul că, de mulți ani, Samsung (corporație din Coreea de Sud) și Apple (corporație din Statele Unite ale Americii) domină piața internațională a telefoanelor mobile cu sisteme de operare și conexiune la internet. Topurile sunt completate însă adesea de companiile din China precum Xiaomi și Huawei. Există și alte branduri care înregistrează performanțe importante, inclusiv unele mai puțin cunoscute în Europa.
În anul 2023, livrările de smartphone-uri Samsung au totalizat aproape 226,5 milioane de unități. Compania înființată de regretatul Steve Jobs a reușit anul trecut o performanță și mai impresionantă: a livrat peste 232 de milioane de iPhone-uri în întreaga lume. Compania americană a fost așadar lider de piață în 2023, poziție pe care a cedat-o celor de la Samsung în primul trimestru al anului 2024. Situația s-a menținut și în următoarele 3 luni.
Cele mai recente date disponibile pe piața de specialitate sunt cele referitoare la cel de-al doilea trimestru al anului 2024. Samsung s-a clasat pe primul loc, compania fiind urmată de Apple. Xiaomi și-a consolidat poziţia a treia, reprezentând o cotă de piaţă de aproape 15% în al doilea trimestru din 2024.
Huawei, Honor, Vivo și Oppo ocupă poziții importante, însă merită atenție un alt producător care a înregistrat creșteri semnificative în ultimii ani: Transsion. Această firmă comercializează telefoane sub brand-uri precum Tecno, Ifninitx și iTel, dispozitive orientate către zona entry-level și mid-range, disponibile în special în țări din Africa și Asia.
Valorile pieței de smartphone-uri în anul 2024La nivel general, volumul global de vânzări de smartphone-uri a crescut cu 6% în T2, 2024, față de aceeași perioadă a anului trecut. S-a consemnat cea mai mare creștere anuală din ultimii trei ani, potrivit cifrelor preliminare din Smartphone 360 Monthly Tracker de la Counterpoint Research. Mai mult decât atât, a fost al treilea trimestru consecutiv de creștere a pieței, determinat de îmbunătățirea sentimentului consumatorilor și de factori macroeconomici. Cel mai rapid au crescut piețele din Europa și America Latină.