În Tutoriale

Publicarea unei aplicații pe Google Play

Aplicații în Google Play

Google Play este cel mai popular magazin virtual de distribuție a aplicațiilor Android, unde, în calitate de dezvoltator, vă puteți publica propriile creații și puteți beneficia de instrumente ajutătoare pentru procesele de targetare, distribuție, monitorizare, monetizare etc.

Învață programare direct de la profesioniști, la cursurile Decode Academy din Timișoara. Înscrie-te aici!

Cuprins:

Etapele publicării
1. Înregistrarea cu un cont de publisher
2. Înregistrarea unui cont Google Merchant
3. Google Play Developer console
Checklist-ul înainte de publicare

 
Despre dezvoltarea unei aplicații pentru Android ați putut citi în seria de articole dedicată acestui proces, iar acum urmează să vedeți care sunt pașii de urmat pentru publicarea acesteia în Google Play.

Procesul de dezvoltare al unei aplicații android

.

Etapele publicării

Publicarea unei aplicații pe Google Play presupune 3 etape:

  • Înregistrarea unui cont de publisher;
  • Crearea unui cont Google Checkout Merchant (dacă aplicația va fi vândută);
  • Explorarea Google Play Developer Console și studierea instrumentelor de publicare a aplicației.

.

1. Înregistrarea cu un cont de publisher

  • Vizitați Google Play Developer Console;
  • Introduceți informațiile de bază ale identității dezvoltatorului;
  • Citiți și acceptați termenii și condițiile din Developer Distribution Agreement.

.

2. Înregistrarea unui cont Google Merchant

Pentru vânzarea de produse pe Google Play, este necesar un cont Google Checkout Merchant Account. Dat fiind faptul că România nu apare pe lista țărilor de unde se poate face un astfel de cont, dar totuși aveți nevoie de el pentru a vinde aplicația sau produse in-app (acele produse ce pot fi cumpărate abia după ce userul ajunge la un anumit nivel sau își dorește opțiuni în plus), ar trebui deschis unul în oricare dintre țările de pe această listă.

Google Wallet

După ce veți crea acest cont, veți fi duși pe site-ul Google Wallet, unde vă puteți înregistra ca merchant, completând cu informații despre business-ul vostru.

.

3. Google Play Developer console

După etapa de înregistrare și primirea e-mailului de confirmare, puteți intra în Google Play Developer Console, care va fi principala platformă de unde puteți publica și monitoriza aplicațiile.

Developer Console

Aici aveți lista cu opțiunile care să vă ajute să gestionați tot ceea ce se întâmplă cu aplicația voastră:

  1. Detaliile profilului dezvoltatorului
  2. Posibilitatea de a adăuga și alți useri
  3. Legarea cu contul Merchant
  4. Detaliile de listare a aplicației
  5. Posibilitatea de urcare și publicare a aplicației
  6. Controlul distribuției
  7. Posibilitatea stabilire a prețului și vânzare a aplicației
  8. Recenziile utilizatorilor și rapoartele de bug-uri
  9. Statisticile aplicațiilor

.

Checklist-ul înainte de publicare

Înainte de publicare, trebuie să verificați următoarele aspecte, pentru a stabili dacă aplicația este pregătită pentru acest pas:

Checklist
1. Înțelegerea procesului de publicare Citirea tuturor termenilor și condițiilor pentru publicare în condiții optime.
2. Înțelegerea politicii Google de publicare Pentru mai multe încălcări ale regulamentului, vi se poate închide contul.
3. Testarea calității aplicației pe mai multe dispozitive Pentru a vedea dacă aplicația răspunde criteriilor de calitate pe dispozitivele avute în vedere: smartphones sau tablete.
4. Evaluarea aplicației în funcție de gradul de accesibilitate a aplicației în rândul publicului Trebuie să evaluați conținutul aplicației și să stabiliți cărei categorii de public i se adresează, în funcție de vârstă.
5. Determinarea distribuției în anumite țări Deși vă doriți ca aplicația să aibă acoperire globală, e posibil ca formatul aplicației să nu se potrivescă pretutindeni.
6. Confirmarea dimensiunii totale a aplicației Dimensiunea poate afecta calitatea designului și a modalității de publicare. Dimensiunea maximă a unui APK publicat e de 50 MB, dar pot fi folosite până la două fișiere de expansiune, fiecare de câte 2 GB, pentru fiecare APK.
7. Confirmarea paletei de rezoluții și versiuni de Android compatibile Înainte de publicare trebuie să vă asigurați că aplicația este făcută să funcționeze bine pe mai multe versiuni de Android și rezoluțiile avute în vedere.
8. Stabilirea finală în privința gratuității aplicației Această decizie este importantă fiindcă odată ce o aplicație este gratuită, ea nu mai poate fi schimbată într-una plătită, însă dacă este de la început plătită, poate deveni oricând gratuită.
9. Luarea în considerare a utilizării de produse in-app În cazul în care căutați mai multe căi de monetizare a aplicației și creștere a engagement-ului, pot fi luate în considerare produsele in-app.
10. Stabilirea prețului aplicației Dacă vindeți aplicația sau produse in-app, puteți seta prețul acestora în mai multe valute și chiar stabili și ajusta prețul în funcție de condițiile diferite ale unor piețe sau rata de schimb a valutei.
11. Începerea localizării Aplicația poate funcționa pe multiple dispozitive și în mai multe regiuni. Pentru a ajunge la cât mai mulți utilizatori, ar trebui să vă gândiți și la ajustarea alfabetului în care este scris textul, fișierele audio, numeralul, valuta și grafica, corespunzătoare zonelor în care aplicația va fi folosită.
12. Pregătirea elementelor grafice, screenshot-urilor și video-urilor Pe pagina cu detaliile despre produs se pot pune elementele grafice, screenshot-uri și video-uri pentru prezentarea detaliată a aplicației către public.
13. Construirea versiunii finale a aplicației și pregătirea pentru lansare Dacă sunteți mulțumiți de aplicație și considerați că este pregătită pentru publicare, trebuie să construiți o variantă finală, pe care trebuie să o urcați pe Developer Console și să o distribuiți către utilizatori.
14. Completarea detaliilor aplicației Această etapă este foarte importantă, fiindcă, în funcție de descrierea aplicației, vizitatorul se poate hotărî dacă o va descărca.
15. Folosirea badge-urilor Google Play și a linkurilor în campaniile de promovare Badge-urile Google Play vă oferă o modalitate oficială de promovare a aplicației pentru utilizatorii de Android. Acestea vor direcționa utilizatorul către produsele voastre de pe diferite site-uri unde le veți posta și le puteți crea folosind Google Play Badge generator.
16. Ultimele verificări și publicarea Întotdeauna e util să priviți cu un ochi critic la fiecare element important în etapa de publicare, pentru a fi siguri că nu s-au strecurat greșeli.
17. Oferirea de suport clienților după lansarea aplicaților După publicarea aplicației este foarte important să oferiți suport clienților. Dacă ei vor avea o experiență bună utilizând produsele voastre, va crește gradul de loializare, ratingul aplicației și recenziile pozitive.

Varianta pe larg a detaliilor de publicare a unei aplicați o găsiți, momentan doar în limba engleză, la secțiunea dedicată dezvoltatorilor de aplicații de pe site-ul Google Play.