În Inspirație

Drake, marketing şi relevaţa în Pop Culture

Cover Articol

Săptămâna trecută, Drake​ împreună cu Ninja​, un Twitch streamer de top, au stabilit un record de peste 600,000 de privitori concomitent în timp ce jucau Fortnite​. Pe parcurs li s-au alăturat Travis Scott​ și Juju Smith-Schuster​ , formând o echipă câștigătoare în joc.

“Jocurile video sunt pop culture. Aseară a fost dovada acestui lucru.”

Acesta este un citat oferit de Geoff Keighley, organizator The Game Awards, despre stream-ul istoric Ninja/Drake.

csm_Twitch_logo.svg_42db3535dd

 

Ce este Twitch?

Twitch este un serviciu de streaming live. Fondat în 2011, inițial orientat exclusiv în direcţia jocurilor video, însă acum poate fi găsit un conţinut mai divers, de la muzică, talk show-uri și chiar ocazional seriale TV.

Serviciul de streaming se mândrește în prezent cu peste 2 milioane de canale active lunar.

În 2014, platforma a fost achiziționată de Amazon și rămâne una din cele mai mari surse de trafic online din America de Nord.

maxresdefault

 

Ce este Fortnite Battle Royale?

Fortnite a devenit o senzație peste noapte, fiind, detașat, cel mai jucat joc pe stream-urile Twitch.

Game mode-ul gratuit de Battle Royale este foarte similar cu PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), având 100 de jucători aflați pe o insulă. Ultimul jucător rămas este câștigător, iar aceștia trebuie să se elimine adunând diverse arme și articole, în același timp mișcându-se constat către zona de siguranţă.

Jucătorii au posibilitatea de a construi platforme sau forturi, după ce au adunat resursele necesare.

1521101877_drake-and-ninja-just-smashed-twitchs-viewer-record-playing-fortnite

 

De ce decizia lui Drake de a juca Fortnite pe Twitch este genială  din punct de vedere a influencer marketing?

Echipa OVO​ a performat cu fiecare lansare de cântec și album.

Pe lângă realizarea de a fi trending topic-ul numărul unu pe Twitter, “coincidența” face ca în același moment Drake să lanseze noul său cântec “Showin’ Off”.

Altfel spus, această mişcare de marketing este genială.

Asociindu-se cu unul din cele mai populare jocuri video, Drake a arătat fanilor săi o latură mai umană și apropiată lor, vorbind chiar în timpul stream-ului cu Ninja despre faptul că este vegetarian și că îi place pizza cu ananas.

Valoarea de brand a lui Drake a crescut masiv, având outlet-uri media din zona gaming şi până la business vorbind despre acest subiect azi.

 

Pop culture marketing

Din 2011 și până azi, am văzut numeroase gif-uri și meme-uri comice cu Drake.

Prin faptul că nu se fereşte de autoironie și îmbrățișează întreaga cultură online, Drake a reușit nu doar să fie o referința culturală, ci și să se mențină constant în discuție.

În opinia mea, Drake a arătat atât artiștilor cât și brand-urilor cum să se facă marketing și advertising în actualul context.

Având acțiuni organice și un focus pe lucrurile de care este pasionat, lăsând la o parte grija legată de ce vor gândi alții.

Aceste acțiuni le poți extinde atât la personalitatea brandului cât și la audienţa sa.

Privind conversația online care a fost generată, în mai puțin de 24 de ore, este evident că această mișcare (cel puțin la nivel de expunere) a fost una de influencer marketing​ done right.

Capture Capture1 Post malone Post malone1 Post malone2 Capture3 DYTr4G3U0AAqwz4

 

Concluzie?

Brand-urile trebuie să experimenteze mai mult și să nu mai aibă acea “frică” în a se asocia cu influenceri, platforme sau alte brand-uri deja înrădăcinate.

Dezvoltarea de parteneriate bine gândite și organice cu diverse nişe este una din cele mai prolifice modalități de a umaniza și îmbogăți mesajul și transparența în fața grupului țintă de clienți.

Cum zicem şi noi mereu la Subsign​, n​u forţa niciodată un mesaj. Lasă povestea să curgă și să se răspândească cât mai natural către audienţă.


Vlad Derdeicea, Fondator & Art Director @Subsign

vlad

Sunt un designer multidisciplinar. Conduc regulamentar deşi sunt pasionat de cursele cu maşini, până la cel mai apropiat munte. După o zi de hiking savurez o porţie de ramen şi deschid un joc video. Astfel îmi găsesc inspiraţia şi energia pentru a crea design la intersecţia dintre artă şi funcţionalitate.